مقالات بهائیت (3597)
بهائیت در ایران : معمولا علما و دانشمندان نتایج بحث و نظرات خود را برای آنکه پایه های علمی آن محکم باشد بر اساس علم روز دنیا ارزیابی میکنند ، حال شما تصور کنید یک عالم را که بیاید بگوید اندیشه های علمی ثابت شده روز را با نظرات من بسنجید و حالا اگر این احکام علمی که قبلا درستی آن ثابت شده با نظرات این عالم در تناقض بود پس این قواعد علمی باطل است . حال به نظر شما چنین اظهاراتی پایه منطقی و علمی خواهد داشت ؟
مردم ایران به فرقه ضاله بهائیت و پیروان آن چه نگاهی دارند .
نوشته شده توسط Super Userکوتاه اما قابل تامل :
مردم ایران پیش و پس از شکلگیری انقلاب اسلامی، بهائیت را به چشم عامل اجانب، برای تهدید منافع ملّی ایران میدیدند. بیشک خیانتهای بهائیانی چون هژبر یزدانی و عبدالکریم ایادی، صنیعی ، ثابت پاسال و.... در نوع دیدگاه مردم نسبت به بهائیت بیتأثیر نبود. انزجار مردمی نسبت به بهائیان جاسوس به حدی بود که حتی رژیم پهلوی، جرأت به رسمیت شناختن علنی آنان را نداشت.
حکومتها در ایران چه نگاهی به بهائیت داشته اند ؟
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : با توجه به نفرت عمومی از بهائیت، رژیم شاهنشاهی در برخورد با این فرقه، جانب احتیاط را رعایت میکرد.
بهائیت در ایران : تا کنون مطالب متعددی در اینموضوع در پایگاه درج نمودیم . اینکه یکی از اصول دوازده گانه بهائیان وحدت عالم انسانی است و این اصل بر نگاه برابر بر انسانها تاکید دارد ، همیشه مورد فخر رهبران و پیروان این فرقه بوده است .
بهائیت در ایران : بهائیان راه شناخت انبیاء را چهار چیز می دانند، که اگر مدّعی نبوّت این چهار چیز را دارا باشد او پیامبر است و الا نیست، یکی از آن چهار چیز کتاب است که مدعی نبوت باید داشته باشد. کتابی که از طرف خداوند متعال بر او نازل شده است. اما کتابی که بر حسینعلی نوری نازل شد، پُر از اشتباه و غلط می باشد، و این نشان دهنده دروغگوئی این مدعی پیامبری قرن نوزدهم است.
بهائیت درایران : مدتها قبل مقاله ای با عنوان "تحلیلی بر شبهات منتقدین" برگرفته از مدارا نشریهی بهائی نیوز در توجهم را جلب کرد اما فرصت پاسخ پیش نیامده بود .
کوتاه اما خواندنی :
بهائیت درایران : از موارد دیگری که ثابت می کند حسینعلی نوری سواد خواندن و نوشتن را داشته گلایه ای است که وی از محمد کریم خان کرمانی می کند. چون محمد کریم خان کرمانی نیز همانند علی محمد باب داعیه جانشینی سید کاظم رشتی را داشته لذا حسینعلی از او تنفر داشته و از او به نیکی یاد نمی کند.
کوتاه و خواندنی :
بهائیت در ایران برداشت از پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب: شوقی افندی سومین پیشوای بهائیت، سومین مرحلهی پیشرفت بهائیت را با به رسمیت شناخته شدن و تأسیس سلطنت بهائی پیشبینی میکند. این آرزو در حالی مطرح میشود که بهائیت از یکسو خود را مخالف سرسخت تشکیل حکومت دینی معرفی میکند و از سویی دیگر، تشکیل حکومت بهائی، با آموزهی «عدم دخالت در سیاست» این فرقه، سازگاری ندارد.