افراد آنلاین
بهائیت در ایران : ازدواج با محارم از جمله مباحث احکامی در آئین دروغین بهائیت بوده ، هست و خواهد بود . مبلّغان بهائی موضوع ازدواج با محارم در بهائیت را تهمتی از سوی مخالفین خود معرفی نموده و توصیههای اخلاقی پیشوایان خود، در خواص ازدواج با جنس بعید را دلیل بر حرمت ازدواج با محارم در بهائیت میگیرند. اما با توجه به اینکه تا کنون هیچ نصّی از سوی رهبران بهائی در رد ازدواج با محارم صادر نشده، چگونه میتوان این ازدواج را تهمت به بهائیت دانست؟!
نویسنده مطلب : محمدحسین خوش مسلک
«سرِ ناسزایان برافراشتن
و زایشان، امیدِ بِهی داشتن
سرِ رشتهی خویش، گم کردن است
به جِیب اندرون، مار پروردن است!» ۱
بهائیت در ایران برداشت از فصلنامه روشنا : تجربه و بررسی اجتماعی-تاریخی نشان داده آن دسته از فرقههای مذهبی که در ظاهر حول تفکرات عصر جدید و مسائلی مربوط به روابط و برنامههای اجتماعی متمرکز شدند، مورد استقبال بیشتری قرار گرفتهاند، از اینرو تشکیلات بهائی، از زمان سفر «عباس افندی» (دومین سرکرده بهائیت) به اروپا و آمریکا، سعی کرد با ایجاد تحولاتی در ظاهر و تبلیغات فرقه، راههای جدیدی برای جذب و جلب نظر ایجاد کند. عباس افندی، آمیزهای از خط فکری بهائی را بهنحویکه با سلیقه مدرن هماهنگ باشد و به مذاق مخاطب امروزی خوش بیاید، تنظیم و اصولی را تحت عنوان «تعالیم دوازدهگانه بهائی» بهعنوان ۱۲ بندی که بهائیت به آن پایبند بوده و در راستای دستیابی به آنها گام برمیدارد، ارائه کرد؛ اصولی که علیرغم ادعای بهائیت، بدیع نبوده و عمدتاً با عملکرد فرقه نیز در تضاد میباشد! بااینوجود بهائیان، با استفاده از این اصول، تبلیغات گستردهای در جهت امروزی شمردن فرقه بهائیت، به راه انداختهاند. «صلح عمومی» از جمله این ۱۲ اصل است که نوشتار حاضر، به نقد این ادعا و چندوچون آن، ذیل نقشههای این تشکیلات میپردازد.
احکام بهائی 33 : زنان بهائی از رفتن به حج معاف هستند؟!
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : پیامبرخواندهی بهائی حکم حج را مختص به مردها دانسته است. اما اگر بهائیت داعیهی تساوی همه جانبهی میان زن و مرد دارد و این سفر طاقتفرسا است، پس چرا باید مردها چنین سفری را تحمل کنند؟! از طرفی، مگر بهائیت خود را مطابق با پیشرفتهای زمانه نمیداند؟! حال چرا با وجود آسانی مسافرت در این قرن، حکم استثنای زنان از حج را برنمیدارد؟!