مقالات بهائیت (3597)
رحمانی : در تمام دوران پهلوی، سه گروه، مدیر مملکت اند: «فراماسون ها»، «صهیونیست ها» و «بـهـائـی هـا».
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : رحمانی متولد 1324 بوده و پس از تکمیل تحصیلات در رشــته کشــاورزی و آشــنایی با شــهید «امیرتوکل کامبوزیا»، پا به حوزه یهودشناسی گذاشته که تا به امروز در این عرصه به تحقیق و روشــنگری پرداخته و در حال حاضر در جمعیت حامیان قدس شریف» به تألیف و پژوهش مشغول است. متن ذیل گزیده ای از مصاحبه پژوهشگر محترم رحمانی میباشد .
بهائیت در ایران : فرایند حوادث منتهی به کودتای سیاه 28مرداد با سست شدن پیوند میان گروههای مختلف اجتماعی همچون روحانی، دانشجو، بازاری همراه بود که همین امر بسیار به نفع رژیم پهلوی تمام شد، اما در جریان نهضت امام در سالهای 41 تا 43 بار دیگر روح وحدت و یکدلی در جامعه دمیده شد و همه مردم یکپارچه در برابر رژیم صفآرایی کردند.
حساسیت علما و بزرگان در رابطه با بهائیت ناشی از چیست ؟
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : حجت الاسلام والمسلمین سروری در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه» با اشاره به تاسیس فرقه ضاله بهائیت توسط پیر استعمار بریتانیای خبیث گفت: ظهور فرقه بهائیت ناشی از کج روی و کجفهمی و درک نادرست از قرآن و مفاهیم دینی است؛ در برخی موارد نیز دخالت دشمنان داخلی و خارجی برای فریب و گمراهی مردم و سست نمودن ایمان و اعتقادات جامعه اسلامی این فرقه ظاهر شده است.
رژیم پهلوی و سیاست آن در موضوع فرقه ضاله بهائیت
نوشته شده توسط Super Userبا تشکر از نویسندگان مقاله سرکار خانم لیلا چمن خواه و وحید سینائی
بهائیت در ایران : گسترش نقش ها و تنوع کار ويژه هاي دولت-ملت هاي معاصر در قرن بيستم خواه ناخواه گروه هاي قومي، نژادي، ديني و زباني را در معرض سياست ها و رويکردهاي آنها قرار مي دهد. بنابراين شناخت دولت به عنوان مهم ترين نهاد تنظيم کننده اين سياست ها گام اول در مطالعه اين گروه هاست. از سوي ديگر، اقليت ها بر خلاف آنچه که در ظاهر ممکن است به نظر برسد، گروه هاي اجتماعي منفعل نبوده، با اتخاذ استراتژي هاي مختلف که ملهم از منابع فکري و آموزه هاي آنهاست، در تنظيم سياست اقليت نقش دارند. در ايران تحت تاثير سياست ها و رويکردهاي غيرديني رسمي به مقوله اقليت هاي ديني در فاصله سال هاي 1332 تا 1357، زمينه براي نقش آفريني و فعاليت بهاييان آماده شد. اين امر با تلاش پي گير دربار و شاه براي تمرکز هر چه بيشتر قدرت و تکوين رژيم مطلقه هم زمان شد. تمرکز قدرت به حذف نيروهاي رقيب و يافتن پايگاه هاي جديد قدرت در ميان آن دسته از گروه ها و نيروهاي اجتماعي منجر شد که وفادار به سلطنت بودند. بهاييت در نتيجه آموزه هاي اعتقادي خود که اطاعت تمام و کمال از حکومت را تبليغ مي کرد، يکي از گروه هايي بود که در رويکرد نوين رژيم به جامعه و گروه هاي حامي سلطنت، مناسب تشخيص داده شد. به اين ترتيب، تحت تاثير سه متغير سکولاريسم، تکوين دولت مطلقه و «رفتار اقليت» شرايطي مناسب براي فعاليت اجتماعي، سياسي و اقتصادي بهاييان فراهم شد.
معرفی نقد نگاه موعودگرایانه بهائیت در مفهوم ابن الانسان براساس متون ادیان
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران: کنیه ابن الانسان از اصطلاحات کتاب مقدس است که یهودیان آن را بر مسیح موعمود آخرالزمان تطبیق می کنند؛ مسیحیان نیز حضرت عیسی(ع) را ابن الانسان موعود کتاب مقدس و منجی آخرالزمان معرفی می کنند. برخی شیعیان نیز با تطبیق کارکردهای «ابن الانسان» با مهدی موعود (عج) این شخصیت را همان منجی اسلام می دانند. دراین میان بهائیان که از انشعابات انحرافی تشیع است، با تطبیق های گوناگون، در پی دست یابی به اهداف خودشان هستند.
بهائیت در ایران : طاهر کردن نجاسات در صورتی که آب موجود نبود با گفتن 5 مرتبه " الله اطهر" به طرف شیء نجس، پاک و طاهر می گردد.
میرزا حسینعلی نوری که خود را پیغمبر جدید و مدعی دین مدرن و جدید برای بشر قرن بیست و یکم و قرون آتی می داند چه دستاوردهائی را به بشریت تشنه عدالت و آسایش به ارمغان آورده است و چگونه به تساوی حقوق زن و مرد و صلح و عدالت جهانی عمل می شود :
به بهانه پیش رو بودن ایام مبارک دهه فجرآغاز 43 سالگی انقلاب اسلامی
بهائیت در ایران : به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید امیر مکی پژوهشگر تاریخ معاصر به برخی از مهمترین سؤالات و شبهات در ارتباط با رژیم پهلوی و انقلاب اسلامی پاسخ میدهد.
فیلم زیر به ماجرای نفوذ و حضور فرقه بهائیان در ساختار حکومت پهلوی میپردازد. مکی معتقد است، حضور فرقه بهائیان و نگاه ساختاری که با نفوذ خودشان به داخل حکومت پهلوی رقم زدند را در دوره پهلوی دوم و دهسالهی پایانی آن به شدت میبینیم.
به بهانه پیش رو بودن ایام مبارک دهه فجرآغاز 43 سالگی انقلاب اسلامی
بهائیت در ایران : فرقه ضاله و ساختگی بهائیت که خود را دین جدیدی میداند، عملاً مساوی با اباحیگری و در یک کلام، بیدینی است. نفوذ این مسلک و عناصر وابسته به آن در دوره پهلوی به خصوص دوران نخست وزیری هویدا پررنگ بود.
یکی از انحرافات اساسی دوران پهلوی به خصوص پهلوی دوم، نفوذ بهائیان و سیطره تفکر مسلک بهائیت در این رژیم فاسد بود. اوج این مسئله در دوره 13 ساله نخست وزیری هویدا میباشد که خودش نیز بهائی بود. قاعدتاً این سیطره میتوانسته تأثیرات فرهنگی به سزایی در جامعه و فرهنگ مردم بگذارد.