مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

محمدعلی فلاح علی‌آباد

دی 1400

بهائیت در ایران :

چکیده
حق‌طلبی و حقیقت‌جویی از نیازهای فطری انسان به شمار می‌رود. پیروی از آیین الهی مشروع، نمونه بارز حق‌طلبی و پاسخی صحیح به این میل فطری انسان است. از این‌رو ضروری است هر انسان، آیین مشروع الهی را بشناسد. تکاپوی شناخت دین الهی _ حتی اگر تحرّی حقیقت نامیده شود _ امری مطلوب است. فرقه بهائیت، تحری حقیقت را از اصول بدیع و مترقی آیین خویش معرفی کرده و از آن، برای تبلیغات فرقه‌ای بهره برده است.
این نوشتار، با روش توصیفی _ تحلیلی به تحلیل و بررسی تحری حقیقت در اسلام و بهائیت می‌پردازد. نگارنده این سطور، با بررسی کاربرد ترکیبات تعبیر تحری در فرهنگ اسلامی و تحلیل حق‌طلبی اسلام و توجه به جایگاه عقل در این دین، به این نتیجه رسیده است که تحری حقیقت را می‌توان پیش از بهائیت، اصلی اسلامی دانست. تحری حقیقت به عنوان اولین و مهم‌ترین اصل از اصول دوازده‌گانه بهائیت، چالش‌های متعددی را در دو حوزه معنایی و عملکردی متوجه بهائیت ساخته است.

بهائیت در ایران : آنچه در انقلاب اسلامی رخ داد نجات یک نفر، نقد نویسی بر یک کتاب یا عقیده، یا نقد اراجیف بهائیان نبود، بلکه نتیجه انقلاب اسلامی مردم ایران برچیدن نفوذ بهائیت از ایران عزیز بود. آنچه میخوانید یادداشت جواد عبدل زاده با موضوع " نقش فرقه ضاله بهائیت در رژیم پهلوی"  میباشد که با توجه به نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مجددا بازنشر میگردد .

بهائیت در ایران : آنچه در انقلاب اسلامی رخ داد نجات یک نفر، نقد نویسی بر یک کتاب یا عقیده، یا نقد اراجیف بهائیان نبود، بلکه نتیجه انقلاب اسلامی مردم ایران برچیدن نفوذ بهائیت از ایران عزیز بود. آنچه میخوانید یادداشت جواد عبدل زاده با موضوع " نقش فرقه ضاله بهائیت در رژیم پهلوی"  میباشد که با توجه به نزدیک شدن به ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی مجددا بازنشر میگردد .

0000

بهائیت در ایران :  یکی از موضوعاتی که بهائیت با افتخار در مورد آن صحبت می‌کند، فعالیت‌هایی است که در حوزه آموزش کودکان و نوجوانان انجام داده و می‌دهد، تا آنجا که در مقاله‌ای که اخیراً در فضای مجازی منتشر کرده ادعا می‌کند که الزام آموزش عمومی و اجباری توسط مؤسس بابیت و بعد بهائیت اعلام شده‌است.

 

بهائیت در ایران : چند روز گذشته مطلبی را با عنوان "آیا پیامبران میتوانند انسانهای بی ادب باشند ؟" در وب سایت بهائیت در ایران درج نمودیم . تمامی پیامبران الهی بر اساس گواه تاریخ و روایات و تالیفات بجا مانده از گذشتگان و مولفین معاصر انسانهای با ادبی بوده اند . و البته جز این هم انتظاری نبوده و نیست . یکی از شاخصهای پیامبر خواندگان بابیت و بهائیت بی ادبی آنها به اقوام و افراد حتی نزدیکان خود بوده است . که اینهم در حافظه تاریخ ثبت شده است . اما چگونه است که :

بهائیت در ایران : بنابر تأکید شوقی افندی، بهائیان موظفند تا از شعار تساوی زن و مرد در این فرقه، به عنوان فرصت تبلیغی مناسب استفاده کنند. اما آیا فرقه‌ای که احکامی نابرابر در ارث بردن زن و مرد وضع کرده و یا حضور در بالاترین نهاد تصمیم‌گیری خود (بیت العدل) را مختص مردان دانسته و یا اساساً جنس زن را پست برشمرده، می‌تواند منادی این شعار باشد؟!

 

سه شنبه, 14 دی 1400 07:37

واقعیت فرقه ضاله بهائیت

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : این مطلب به قلم مرتضي اشرافي  در سال 93 منتشر گردید که بدلیل اهمیت مجددا بازنشر داده میشود .

.....

فرقه‌ی بهائیت بر اساس یک هدف ظاهری و یک هدف باطنی تشکیل شده است. هدف ظاهری بهائیت عبارت است جنگ با شرک و بت‌پرستی‌؛ ولی واقعیت بهائیت‌، چه از جهت فکری و چه عملی، این هدف را تأیید نمی‌کند، هدف باطنی و پنهان آنها، خدمت به فراماسونری و امپریالیسم جهانی است و این اصل، محور تمام تلاش‌های بهائیت از زمان ظهور تا به امروز است، و آن هدف ظاهری را فقط برای اغوا و گمراه‌کردن ساده‌لوحان و عوام‌الناس قرار داده‌اند . (1)

بهائیت در ایران : با نزدیک شدن به ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی تلاش خواهیم کرد . ابعاد وابستگی وخیانت فرقه ضاله بهائیت در حق مردم مسلمان ایران را بیشتر مورد توجه قرار دهیم .

تشكیلات بهائیت ایران بعد از انقلاب تغییر كرد و یك هیئت سه‌نفره به نام «هیئت خادمین» در تهران به همراه هیئت‏هاى خادمین محلى در استان‌ها و شهرستان‏ها كار هدایت و رهبرى تشكیلات فرقۀ بهائیت را دنبال کردند. هیئت خادمین استان‌ها و شهرستان‏ها، توسط رابطى با مركزیت بهائیت در تهران در ارتباط هستند... از چند شهر، همه به یك رئیس مى‌رسند. رئیس استان‌شان یك نفر از آن هیئت سه‌نفرى است. او هر گزارشى كه داشته باشد را به محفل ملى مى‏دهد و اطلاعات توسط این نماینده‌ها در محفل ملى جمع شده و از آنجا به بیت‌العدل (اسرائیل) مى‌فرستند.

صفحه6 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی