مقالات بهائیت (3597)
تفکر شیخ احمد احسائی چگونه در ایران ریشه دوانید ؟ (بخش اول )
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : نابسامانیهای اجتماعی و اقتصادی از دیگر زمینه های رشد ریشه های گندیده گروه های انحرافی بود . و در مقطع تاریخی مورد نظر نابسامانیهای اقتصادی و اجتماعی مردم را در وضعیتی اسفبار قرار داده بود . فقر سیاه و از هم گسستگی شیرازه اقتصاد جامعه و هرج و مرج اجتماعی مرداب گندیده ای بود برای اینکه میکربهای آسیب رسان به عقیده مردم رشد نمایند .
برابری زن و مرد از شعار تا واقعیت در آئین بهائیت
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : از جمله تعالیم بهائیان که بسیار برآن تبلیغ می کنند" تساوی حقوق زنان و مردان "است.
بهائیت در ایران : جنابان مبلغ و نویسندگان بهائی با ذکر گفتارهائی از بودا ، در تلاشند تا پیامبرخواندهی خود را موعود "بودا" جلوه دهند. این در حالیست که اولاً: وقتی در آسمانی بودن اساس بودائی تردید است، دیگر دنبال کردن بشارت او چه سودی دارد؟! ثانیاً: بر فرض هم که پیامبری بودا و ادعای نویسندهی بهائی را بپذیریم، احتمال تطبیق گفتار بودا بر افراد بسیاری وجود دارد.
بهائیت درایران : مکتب شیخیه (کشفیه - پایین سری) در اوایل قرن 13 ه .ق به وسیله احمد بن زین الدین معروف به «شیخ احمد احسایی » (1166- 1241 ق) پدید آمد. مکتبی که نه تنها خود دستخوش تحولات زیاد گردید; بلکه باعث به وجود آمدن تحولات بسیار دینی و اجتماعی و حتی نظامی در کشور ایران شد و بذر بابیت و بهائیت پاشیده گردید. شیخ احمد احسایی، گرچه در حوزه های علوم دینی حضور داشت; اما کمتر به درس اساتید حاضر می شد و مدعی بود که در فراگیری علوم، شاگرد کسی نبوده و تنها آنچه را می داند از راه خواب به دست آورده است. شاگردان او نیز این ادعا را درباره استاد خود تصدیق می کردند. (1)
بهائیت در ایران : یکی از دلایلی که نویسندگان بهائی بر حقانیت علیمحمد شیرازی مطرح میکنند، آنست که (به اصطلاح) آیات کتاب بیان، خود سندی بر مشروعیت بابیت است. اما به راستی علیمحمد شیرازی، با آنکه حتی به اعتراف خود و نویسندگان بابی و بهائی درس خوانده بود؛ نوشتهجات به ظاهر الهیاش، تا حدی پیش پا افتاده بود، که ساختگی بودن آنان بر همگان آشکار شد.
کوتاه خواندنی :
بهائیت در ایران : فرقهی بهائیت با داشتن تعالیمی نظیر ممنوعیت جهاد و دفاع از وطن (1)، ممنوعیت دخالت در سیاست (2) و ترویج بیوطنی(3) از ابتدا تا کنون به عنوان سلاح جنگ نرم برای درهم شکستن مقاومت ملّتهای مورد تجاوز به کار گرفته شده است.
بهائیت در ایران : در تاریخ بابیت آمده ، محمّد بیک چاپارچی به همراه سوارانی که مأمور آوردن علی شیرازی مدّعی بابیت از اصفهان به طرف تهران بود، در آخرین روز از سال 1225 شمسی وارد کاشان شد. طبق نقل تاریخ فرقه ضاله بهائیت، میرزا جانی کاشانی که به وسیله ملاحسین بشرویه ای به باب ایمان آورده و بابی شده بود، از محمّد بیک درخواست نمود تا شب عید نوروز سال 1226 شمسی علی محمد شیرازی را در منزل خویش میهمان نماید.
نگاهی به انتخابات بیت العدل ، انتخاب یا انتصاب ؟
نوشته شده توسط Super Userباز نشر فروردین 97
بهائیت درایران : انتخابات منظّم 9 عضو بیت العدل هر 5 سال یکبار در یک کنوانسیون بین المللی در حیفا برگزار می گردد. این گزارش نگاهی دارد به انتصابات انجام گرفته و تغییرات آن تا سا سال 2008 ، ملاحظه خواهید فرمود که انتخابات بیت العدل همانند سایر امور در این مرکز تشکیلات بهائیت یک لایه پنهان دارد . که در این لایه پنهان بجای انتخاب افراد بصورت گزینشی انتصاب میگردند . آخرین انتخابات در سال 2008 برگزار شد. با انتخابات 2008 طبق اسناد و سوابق 10 بار انتخابات بیت العدل انجام شده است (63، 68، 73، 83، 88، 93، 2003 و 2008). تعداد 5 انتخابات میان دوره ای نیز در 1982، 1987، 2000، 2005 و 2010 برگزار شده است.