×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 667

مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

پنج شنبه, 13 آبان 1395 08:41

پای سخنان پدر-قسمت اول

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران:نویسنده : محمد جعفر امامی

 پیشگفتار

در سال 1345 هجری شمسی اینجانب از طرف عده ای از فضلاء حوزه علمیه قم مأمور شدم ماه رمضان را برای تبلیغ به یکی از روستاهای فراهان اراک بروم، با همراهی یکی از برادران اهل علم آشنایی به محیط و یک فرد خیر اندیش و خدمتگزار وارد روستا شدیم، روستا کم جمعیت و از نظر امکانات مالی در سطح پائینی قرار داشت.

 بهائیت در ایران : از جمله آموزه‌های استعمار پسند فرقه‌ی بهائیت، ترک تمامی تعصبات، از جمله تعصبات ملّی و وطنی است. حسینعلی بهاء در این خصوص می‌گوید: «آن‌که، تعصب جنسی، تعصب دینی، تعصب مذهبی، تعصب وطنی و تعصب سیاسی ، هادم بنیان انسانی است و تعصب، مخرب اساس نوع بشر است؛ از هر نوع که باشد».[1]

دوشنبه, 10 آبان 1395 18:20

رفتار حرامی که عبدالبهاء برای خود حلال میدانست !

نوشته شده توسط

کوتاه و خواندنی

بهائیت در ایران پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب_ از جمله احکام عملی فرقه‌ی بهائی، ممنوعیت بوسیدن دست دیگران است. حسینعلی نوری در این خصوص در کتاب اقدس می‌گوید: «قَد حَرَّمَ عَلَیکُم تَقبِیلَ الأیادی فِی الکِتاب هذا ما نَهَیتُم عَنه مِن لَدُن ربّکُم العَزیز الحکام [1]؛ همانا بوسیدن دست‌ها در کتاب بر شما حرام شده است. این چیزی است که خداوند عزیز حاکم بر شما حرام کرده است».

نگاه‌ مرجعیت‌ شیعه‌ بعد از شهریور ۱۳۲۰ به‌ بهائیت‌ نیز یك‌ نگاه‌ دین‌مدارانه‌ بود. از آن ‌جهت‌ مخالف‌ بودند كه‌ آنها را یك‌ گروه‌ بدعت‌گذار و دین‌ساز می‌دانستند كه‌ مكتب‌ آنها بر هیچ ‌بنیاد دینی‌ و كتاب‌ آسمانی‌ بنیان‌ نیافته‌ بود.

بهائیت در ایران ، حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان رئیس مركز اسناد انقلاب اسلامی چندی قبل طی یادداشتی به تلاش روحانیت شیعه برای مبارزه با بهائیت در طول تاریخ و ضرورت مبارزه‌ با بهائیت از دیدگاه روحانیت می‌پردازد كه مشروح آن را در زیر می‌خوانید:

بهائیت در ایران برداشت شده از پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب: مکتب اخباری‌گری، که در زمان صفویه توسط محمد امین استرآبادی بنا نهاده شد، معتقد است که در استنباط احکام نیازی به عقل و اجماع نداریم و تنها از طریق کتاب و سنت باید به احکام دست یافت. این مکتب تأمل و تفکر در آیات و روایات را هم جایز نمی‌داند و روش‏های اجتهادی و اصولی را، که برای استنباط احکام شرعی به وسيله‌ی ادله‌ی تفصيلی تهيه شده است، نمي‏‌پسندند. این جریان با آن‌که در ابتدای کار  یک اختلاف نظر علمی بین فقها و دانشمندان شیعه بود، اما در سال‌های بعد منجر به پدید آمدن گروهی گردید که با ضمیمه کردن توهمات خویش به آن تفکرات، فرقه‌ای را بنا نهادند که پایه‌گذار فِرَق ضاله‌ی بابیت و بهائیت گردید.

شنبه, 08 آبان 1395 18:27

نگاه سید کاظم رشتی به خاتمیت

نوشته شده توسط

 بهائیت در ایران برداشت شده از پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب: مهم‌ترین مسأله برای اثبات ادعای نبوت بهاءالله، خدشه وارد کردن به مسأله‌ی خاتمیت است و اینکه پیامبر گرامی اسلام (صلی ‌الله ‌علیه ‌و ‌آله) آخرین فرستاده خدا نبوده است. سيد کاظم رشتي که به قول مورخين و نويسندگان بهائی، استاد علی محمد شیرازی و به گفته خود علی محمد شیرازی، مبشر او است، در ابتدای کتاب مجموعة الرسائل خویش، در ضمن وصيت خود می‌گويد: «و سپس امام دوازدهم حضرت حجت بن ‏الحسن که هادی و قائم منتظر است و خداوند به وجود او روی زمين را از عدل پر می‌کند، بعد از غلبه‏ جور و ظلم و آن حضرت زنده است و نخواهد مرد تا هنگامی که جبت و طاغوت را از ميان بردارد و شهادت می‌دهم که شريعت اسلام تا روز حساب باقی خواهد بود.»[1]

 بهائیت در ایران :  در یکی از برنامه‌های شبکه‌ی تلویزیونی آئین بهائی، که با عنوان «ایمان غیر متکی به استدلال، دلیل ارتداد» برگزار شده بود، با بررسی میزان بالای تعصب میان پیروان ادیان الهی در برخورد ایشان با ایدئولوژی مخالف خود، سعی در به نمایش درآوردن چهره‌ای «حقیقت جو» از فرقه‌ی بهائی شد.

 کوتاه اما جالب و خواندنی

 بهائیت در ایران :  با توجه به این‌که سن تکلیف در اسلام بر اساس بلوغ تعیین می‌شود، باید توجه داشت وقتی نشانه‌های بلوغ (حداقل این علامت‌ها، احتلام برای پسران و حیض برای دختران است) حاصل شود، شخص به سن تکلیف رسیده است. البته در دین اسلام، غیر از نشانه‌های طبیعی، معیار سنی برای بلوغ پسران و دختران نیز در نظر گرفته شده است؛ پس اگر دختر یا پسر نشانه‌های طبیعی بلوغ را نداشتند و به سنی که در شرع برای تکلیف آنان مشخص شده است، برسند، باید همانند یک مکلف، به وظایف شرعی خود عمل کنند. [1]

صفحه256 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی