مقالات بهائیت (3597)
بهائیت در ایران : در یکی از برنامههای شبکهی «نوین تی وی» وابسته به فرقهی بهائیت، به مسألهی نژادپرستی و نفی این تفکر در آئین فرقهی بهائی پرداخته شد. در این برنامه، طی گزارشی، با بیان اینکه به هر گوشه از جهان که بنگریم، شاهد نمونههایی از نژادپرستی خواهیم بود، تعصبات ناآگاهانه نسبت به ملّیتهای دیگر تا برتریجوییهای قومی و نژادی در داخل مرزهای یک کشور را از مصادیق آن برشمردند.
چگونه میشود یک دین را منسوخ شده بدانیم اما برای اثبات خود به آن متوصل شویم؟
نوشته شده توسطبهائیت در ایران : این برای اولین با و البته برای آخرین بار هم نیست که فرقه ضاله بهائیت با ارائه قرائت خود از احادیث و روایات و حتی ایات قرآنی قصد دارد خود را اثبات نماید . اینهم از زیرکی بهائیان است یا احمق بودن آنها . مگر میشود تفکری در جامعه رواج داد که دین اسلام را منسوخ شده بداند اما از همان دین منسوخ شده برای اثبات خود بهره برداری نماید توجه کنید :
کوتاه خواندنی
بهائیت در ایران : آنچه تا کنون از بهائیان شنیده ایم و از اعتقاد آنان است ، حسینعلی نوری ملقب به بهاءالله، پیامبر قرن بیستم و رهبر فرقهی بهائیت است. این شخص، از یک سوی ادعای نبوت و از سویی دیگر همچون برخی فرعونها و طاغوتهای اعصار پیشین و بر خلاف سیرهی انبیاء الهی، خود را خدای خدایان، معرفی کرده است.[1]
بهائیت در ایران : لقاء در فرهنگ فارسی به بمعنای دیدار آمده است آنچه بشکل ساده از لقاء الله برداشت میشود دیدار با پروردگار عالمیان است اما اینکه این دیدار چه ملزماتی و یا پیش نیازی دارد از مباحثی است . که محل صحبت و گفتگو در ادیان الهی و برخی فرقه ها بوده و هست .
بهائیت در ایران: تا کنون 3 قسمت از ساسله مطالب با موضوع " پای سخنان پدر ن" نوشته محمد جعفر امامی
را درج نمودیم . قسمت چهارم این مطلب که به حمایت دولت روسیه تزاری از این نحله فکری می پردازد در اختیار
کاربران محترم قرار میگیرد .
بهائیت در ایران : منطق تکثیر فرقه ها چیست؟ فرقه ها چگونه در ذیل یک دین پدید می آیند؟ شرایطی که تولد آنها را مساعد می کند کدام است؟ راستش، یک دین، همیشه در معرض انشعاب و اختلاف قرار دارد و این گاهی به فرقه سازی می انجامد.
بهائیت در ایران : پیش از این در چندین مطلب با عنوان " چرا بهايی ها منابع مكتوب خودشان را سانسور می كنند ؟ " به موضوع احکام عجیب و قریب جناب باب و عبدالبها و سایر رهبراتن بهائی پذرداختیم. در ادامه احکام صادره از سوی میرزا حسینعلی نوری به موردی برخوردم که ارائه آن میتواند به خواننده کمک کند تا نوع نگاه سران بهائیت را به عقل گرائی و منطق را بیشتر بشناسند . حسیعلی نوری در لوح احمد، ضمن ستایش علیمحمد شیرازی، مریدان خویش را به پیروی از کتاب بيان او فرمان میدهد و میگوید: «قل يا قوم فاتبعوا حدود الله التي فرضت في البيان من لدن عزيز حکيم. قل إنه لسلطان الرسل و کتابه لأم الکتاب؛ [1] بگو ای امت من، حدود و احکامی را که در بيان از طرف خدای عزيز و حکيم واجب شده است، پيروی کنيد. بگو به راستی او (علیمحمد شیرازی) پادشاه پيامبران و کتابش البته مادر کتابهاست.»
بهائیت در ایران : مبداء این پرسش از یک خطابه جناب عباس افندی یا همان عبدالبها گرفته شده است مجموعه خطابات جلد 2 صفحه 142. 141 . از زمان پیدایش سرزمین امریکا تا کنون تاریخ این سرزمین پر است از جریان برده داری از سرخ پوستان تا سیاه پوستان ، از برده داری مردمان بومی تا انتقال اجباری برده گان از افریقا به این نقطه از دنیا ، حال چگونه است که کسی که منادی صلح عمومی و تساوی است در مقابل چنین رفتار غیر انسانی توصیه میکند که سیاه پوستان میباید ممنون امریکائیان باشند . چه لایه پنهانی در این اظهار نظر نهفته است . در یکی از برنامههای شبکهی «نوین تی وی» وابسته به فرقهی ضالهی بهائیت، برنامهای با عنوان «بهرهکشی از انسان» پخش شد. در این برنامه، با بیان اینکه سالهاست بهرهکشی انسان از انسانهای دیگر مرسوم بوده است و به طرق مختلفی انجام میشود و در طول سالها، فقط شکل آن تغییر کرده است، افزود: «دیانت (فرقهی) بهائی با هرگونه تبعیض در حقوق، مخالف است و سالهاست که بهائیان برای از بین رفتن این نوع تبعیضها، به شیوههای مسالمتآمیز در حال مبارزهاند؛ از تبلیغات و آگهی رسانهای گرفته، تا اعمال محدودیتهایی به نفع افراد و گروههای مورد تبعیض».[1]