مقالات بهائیت (3597)
مبلّغان بهائی همصدا با عناصر ضد دین " خرج هیئت عزاداری را به فقرا بدهید !!!"
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : هر ساله با شروع ماه محرم فعالیت رسانه های ضد دین از جمله بهائیت در سیاه نمائی در آئین عزاداری سرور سالار شهیدان عالممتمرکز میگردد . مبلّغان بهائی نیز همصدا با عناصر ضددین و برخی روغنفکران، به صرف هزینه برای حرمهای مطهر معصومین (علیهم السلام) و یا برپایی هیئتهای عزای اباعبدالله (علیه السلام) ایراد گرفته و مدعی میشوند که این هزینهها باید صرف نیازمندان شود.
بهائیت در ایران : این مطلب هم در نوع خود جالب توجه است . مرتضی اسماعیلپور مدیر رسانهای غیررسمی بهائیت، با انتشار پستی توییتری به مناسبت خودسوزی دختر آبی، به نقل افسانهی زنده سوزاندن زوج بهائی در روستای نوک پرداخت. این در حالیست که آنچه بهائیت خود آرزوی انجام آن را میکشد و در کتابهایش موجود است را با ساخت افسانه، به مردم مسلمان کشورمان نسبت میدهد تا دستاویزی برای طرح بیشتر خود داشته باشد!
بهائیت در ایران : بنا به گزارش دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد ، در جلسات کمیته بررسی گزارشات 4 ساله سازمانهای دارای مقام مشورتی نزد سازمان ملل متحد ، نماینده دولت چین درآن کمیته خواستار بررسی بیشتر تحرکات و فعالیتهای تشکیلات جهانی بهائیت در منطقه آسیا و همچنین خاورمیانه شده و خواستار به تعویق افتادن تصویب گزارش 4 ساله این جامعه شده است
کوتاه وخواندنی
بهائیت در ایران : زنده ياد جلال آلاحمد در نامه هاي تند و كوبنده به مدير مسوول آن مجله در اعتراض به اين امر ضمن تمسخر «معجزات اين تخم دو زرده» (يعني بهائيت)خطاب به مدير مسوول نوشت...
در شهريور سال 45 شاپور راسخ (از عناصر سرشناس بهائيت و معاون سازمان برنامه و بودجه در عصر هويدا)طي مقاله اي كه در مجله راهنماي كتاب درج گردید ، به تبليغ ضمني بهائيت پرداخت و نوشت: «اخيرا نيز دو جنبش مهم مذهبي ايراني، جهانگير شده...» است.
بهائیت در ایران: یکی از شیوههایی که طیّ سالهای اخیر توسط مبلّغان بهائی در کشورمان برای جذب دانشآموزان مسلمان به کیش بهائیت به کار گرفته شده، تبلیغ این فرقه در پوشش کلاسهای آموزشی و درسی باعناوینی همچونکلاسهای تقویتی وفوق العاده میباشد. اما بهائیتی که خود بر تربیت بهائی فرزندانش تعصب دارد، با چه توجیهی میتواند کودکان غیربهائی را به بهانهی آموزش، به فرقهی خود جذب نماید؟!
بهائیت در ایران : بهائیان در حالی داعیهی ایجاد عالم انسانی واحد داشتند که و به انشعابات در اسلام خرده میگرفتند که خود به یازده فرقه: 1. بهائیان موحد 2. بهائیان آزاد 3. عصاره (جوهری) آیین بهائی 4. بهائیان اصلاح طلب 5. جامعهی تاریخ جدید 6. بهائیان تحت قیادت میثاق 7. قلب آیین بهائی 8. بهائیان اُرتدکس 9. جامعهی تربیت بهائی 10. پیروان پیران خمسه 11. پیروان بیت العدل منشعب شدند.
بهائیت در ایران : هرمان رومر (Hermann Roemer) متکلّم روحاني پروتستان، در هشتم جولاي1880 در اشتوتگارت آلمان متولد شد. رومر در دانشکده الهيات و فلسفه دانشگاه هاي توبينگن و هال به تحصيل پرداخت و…
از محضر اساتيد به نامي چون پروفسور هرينگ، هگلر، هول، کالر، رايشله، اشلاتر و زيبولد بهره برد. پس از پايان تحصيلات در کسوت استاد الهيات در شهر باسلر به فعاليت هاي دين پژوهي مشغول شد و در سمينارهاي دين شناسي پروتستان در اشتوتگارت به فعاليت پرداخت. در همان دوران به پيشنهاد دانشکده الهيات توبينگن، رياست سمينارهاي تخصصي و پژوهشي انجيلي را نيز بر عهده داشت.
کوتاه اما خواندنی
فرقه پژوهی برداشت از بهائیت در ایران: علي محمد باب در شيراز از پدري به نام محمدرضا که کار بزازي داشت ومادرش فاطمه بیگم زاده شد. در کودکي پدر خود را از دست داد و خالويش (برادر مادرش ، دائی ) سيد علي او را به مکتب شيخ عابد شيرازي سپرد. علي محمد در آنجا خواندن و نوشتن فارسي و عربي و اندکي از علم حساب و قرائت قرآن مجيد … را آموخت چنان که وقايع نگاران بهائي بر اين معنا گواهي مي دهند و نبيل زرندي در کتاب مطالع الانوار و مازندراني در ” اسرارالآثار ” و ” رهبران و رهروان ” و آيتي در ” کواکب الدريه ” و ديگران بدين امر اذعان کرده اند.