مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

بهائیت در ایران : با توجه به نقش كليدي و مؤثر زنان در تمام اركان جامعه و حركت هاي اجتماعي، سران فرقه ضاله و استعماري بهائيت، از همان ابتداي تشكيل اين فرقه يعني زمان خروج سيدعلي محمد باب - با به كارگيري دستورات كانون هاي قدرت صهيونيستي - از زنان به عنوان عامل اصلي انحراف از حق و جذب افراد به اين كيش استعماري استفاده كرده و مي كنند

 بهائیت در ایران : چرا تاکید ما و سایتها و فضا های مشابه با راهبرد نقد فرقه ها و افشای لایه های پنهان فرقه ها در ایناست که در همه حال باید این راهبرد دنبال شود ؟

شنبه, 21 ارديبهشت 1398 07:17

کشورهای محروم، هدف تبلیغی بهائیت!

نوشته شده توسط

 

بهائیت در ایران : چرا نهاد رهبری بهائیت (بیت العدل) هدف تبلیغی اش، کشورهای محروم است!؟

بهائیان مدعی هستند که هر روز بر تعداد پیروان بهائیت افزوده شده؛ درحالی که هیچ گاه نمی گویند در کجا و در چه سرزمین هایی مشغول یارگیری و ادیان ستیزی با مدیریت و هماهنگی بیت العدل هستند.
در یکی از مهم ترین سایت های بهائیت، به نام " آئین بهائی " لیستی طویل از کشورهای فقیرنشین آسیایی و آفریقایی آمده است:
هند، کنیا، ویتنام، کنگو، فیلیپین، زامبیا، آفریقای جنوبی، بولیوی، تانزانیا، اوگاندا، چاد، پاکستان و میانمار.

 

فرض محال که ایناعداد وآمار درست است .  اگر دقت نمائید بجز امریکا در میان لیست ارائه شده مابقی کشورها در فقر نسبی وشدید برخوردارند  . در مورد امریکا هم یک نکته حائز اهمیت است تعداد قابل ملاحظه بهائیان مهاجرینی هستنند که از ایران وسایر نقاط به آن کشور عزیمت کرده و در آنجا با تشکیل خانواده و تبلیغ توانسته اند اماری از جمعیت را بخود اختصاص دهند . اما در مورد مابقی کشورها حتی هند که دارای مراتبی در پیرشفتهای علمی وتکنولوژی میباشد اما فقر در اینکشور کاملا بشکل عریانخود نمائی میکند .

باز گردیم به سوال ابتدای مطلب : اگر در تاریخ ظهور و بروز بابیت وبهائیت نگاهی داشته باشیم . ایران آنروز دقیقا وضعیتی مشابه کشورهائی را داشت که در اینجدول لیست شده اند . فقر بشدت بیداد میکرد . فاصله طبقاتی به اوج خود رسیده و وضعیت بهداشت صفر و ابتلا به انواع بیماریهای مصری شیوع داشت .  مردم عملا از آینده خود نا امید بودند . و با عنایت به اعتقادات اسلامی منتظر یک منجی بودند تا آنها را از این وضعیت فلاکت بار نجات دهد . در چنین شرایط اعلام بابیت میتوانست برای مردم قابل باور شود .

همین وضعیت  وراهبرد توسط بیت العدل در کشورهای فقیر در دستور کار قرار گرفت و هنوز همادامه دارد . فعالیت آموزشی ، بهداشتی و عام المنفعه در فقیر ترین مناطق کشور ها در کنار تبلیغ آئین بهائی در حال انجام است . در کنار آن هزینه های سنگین ساخت مشرق الذکارها در مناطق مختلف این امکان را به بیت العدل میدهد که بتوانددر میان مردم فقیر و همان منتظران یک منجی حضور داشته باشد و حوزه نفوز فکری خود را بسط و گسترش دهد .

یکی از آخرین مشرق الذکار ساخته شده در باتامبانگ کشور کالمبوج بتاریخ اول سپتامبر 2017 بوده است . در

 

وقتی به ویکی پدیا ی کشور کامبوج رجوع کنیم متوجه راهبرد فرقه ضاله بهائیت خواهیم شد .

 

شنبه, 21 ارديبهشت 1398 07:16

خدایان دروغین

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : بدون شرح

جمعه, 20 ارديبهشت 1398 07:40

پاسخی به آقای کدیور

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران: در چند سال گذشته یکی از مباحثی که با هدف فریب مردم در رابطه با فرقه ضاله بهائیت مطرح شده است این است که باید با پیروان این فرقه هم مانند سایر فرق برخورد کنیم . این اندیشه را اولین بار جناب کدیور مطرح کردند . در همان زمان که مطرح شد . آقای شهبازی مطلبی در همان زمان در پاسخ به اظهارات آقای کدیور بیان داشتنند .که با عنایت به مطرح شدن برخی مطالب با همینموضوعات در زمان حاضر از سوی مجامع مختلف این پاسخ بازنشر داده میشود .

کوتاه وخواندنی :

بهائیت در ایران:  فرقه ضاله بهائیات از ابتدای شکل گیری رژیم غاصب صهیونیستی با حمایت همه جانبه در صدد تقویت این رژیم جعلی برآمدند.

سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398 06:43

تحریم با اندیشه بهائیت

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : می خواهیم بدون توضیح نگاهی به یک سند از اسناد منتشر شده به اصطلاح بیت العدل اعظم داشته باشیم .

مرقومه بیت العدل در پاسخ به سوال محفل ملی ایران تنظیم و ارسال شده است .در خطوطی که ذیل آن خط کشیده آمده " اصولا لزوم ابتعاد (دوری گزیدن )  و اجتناب یاران از ناقضین عهد ومیثاق بر آن امناء حضرت رحمن بخوبی واضح و مبرهن است لهذا اگر استخدام یا عضویت یاران در محلی مستلزم معاشرت و یا ارتباط با ناقضین عهد و پیمان باشد از وظایف حتمیه آن محفل است که در چنین مواردی آگاه و برحذر فرمایند " 

در سند دیگری آمده ، به دستور بهاءالله و جانشینانش، ناقضین عهد و میثاق  (کسانی که بر عهد خود با بهالله نماندند ، متبریان از بهائیت ، توابین ) از طرف دیگر بهائیان طرد و منزوی می‌شوند زیرا این افراد، به دلیل خروج از آیین بهائی یا اعتراض به قوانین آن، حق معاشرت و ادامه ارتباط با دیگر بهائیان را ندارند(1)

این سند نشان دهنده این است که بیت العدل کلیه مراکز تجاری و موسسات اداری که یا تحت مدیریت منتقدین تشکیلات بهایی یا افراد منتقد در آن هستند را تحریم اقتصادی، اجتماعی و... کرده است.

با مطالعه این اسناد واسناد مشابه اولا ، عملا ادّعای آزادی بیان و جست جوی حقیقت از سوی مبلغین بهائی، صحبت با دگراندیشان و به قول مبلغین بهائی "ناقضین عهد و میثاق" حرام و ممنوع می باشد. این سند نشان دهنده این است که بیت العدل کلیه مراکز تجاری و موسسات اداری که یا تحت مدیریت منتقدین تشکیلات بهایی یا افراد منتقد در آن هستند را تحریم  اقتصادی، اجتماعی و... کرده است. دوما پایبندی اه اصل صلح عمومی در این فرقه زیر سوال و در اجراء با ابهاماتی اساسی روبرو خواهد بود .

پی نوشت :

1-خاوری، اشراق. «مطلب ۵۳ و توقیعات شوقی». مائده آسمانی۸. مؤسسه ملی مطبوعات امری. صصفحه ۹۴.

حامد محمودی

بهائیت در ایران : مورخان‌ نوعاً‌ ميرزا آقاخان‌ نوري‌ اعتمادالدوله‌ (1281ـ1222ق) را فردي‌ «انگلوفيل‌ و تحت‌الحمايه‌‌ انگليس» مي‌شمارند و بر تباهي‌ اخلاق‌ و اعمال‌ او، بويژه‌ نقشش‌ در فرايند عزل‌ و قتل‌ اميركبير اتفاق‌ دارند. سخن‌ را از بستگي‌ او به‌ بيگانگان‌ آغاز مي‌كنيم: به‌ نوشته‌‌ دكتر منصوره‌‌ اتحاديه: ميرزا آقاخان‌ «قبل‌ از صدارت‌ رسماً‌ تحت‌الحمايه‌‌ دولت‌ انگليس‌ بود» .(1) ديگران‌ همچون‌ عباس‌ اقبال، فريدون‌ آدميت‌ و عبدالرضا هوشنگ‌ مهدوي‌ نيز بر همين‌ باورند (2) و اسناد و منابع‌ خارجي‌ هم‌ به اين‌ نكته‌ صراحت‌ دارد .

 

صفحه142 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی