مقالات بهائیت (3597)
بهائیت در ایران : در ابتدا این مطلب خوب است واژگان تعدیل معیشت معنا شوند . تعدیل در فهنگ عمید ، به معنای برابر کردن و از روی عدالت چیزی را تقسیم کردن و معاش هم به معنای آنچه بوسیله آن زندگانی میکنند آمده است پس نتیجه میگیریم تعدیل معاش بمعنای تقسیم برابر آنچه انسان برای زندگی به آن نیاز دارد .
کوتاه و خواندنی:
بهائیت در ایران : در تبلیغات بهائیت، مساوات و برابری میان بشر، از آموزههای پیشوایان این فرقه معرفی میشود. و البته در اصول 12 گانه بهائیت هم آمده است این در حالیست که پیشوایان بهائی بر خلاف این شعار، تساوی انسانها را از جهات مادی و معنوی محال دانستهاند. با این حال، باید پرسید رهبران بهائیت چه توجیهی برای این تناقض گوییهای پیشوایان بهائی، غیر از تمسک به دروغ و عوامفریبی برای پیشبرد تبلیغاتشان دارند؟!
نوشته شده توسط سامان
بهائیت در ایران بازنشر از پایگاه خبری فرقه : بهائیت را نه یک دین و آیین، بلکه باید یک سازمان و تشکیلات جاسوسی و تروریستی دانست که با حمایتهای معنوی و مادی استعمارگران ایجاد و به حیات خود ادامه میدهد. هدف این جریان انحرافی نابودی دین اسلام و استیلای همهجانبه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمنان بر کشورهای اسلامی بهخصوص ایران بوده است.
حسین امانت از سران جامعه چند هزار نفری بهائیان کانادا است که در سال 1321 شمسی در یک خانواده بهائی در کاشان متولد شد. عباس امانت برادر حسین امانت از بهائیان متعصب و عضو ارشد جامعه بهائیان آمریکای شمالی است که ارتباطات بسیار گسترده ای با لابی صهیونیزم در آمریکا دارد. وی همچنین از اعضای شورای سردبیری دایره المعارف ایرانیکا نیز می باشد. حسین امانت در دوران رژیم ستم شاهی پهلوی، وقتی هنوز معماری جوان بود، با حمایت لابی قدرتمند بهائی در ایران احداث بنای میدان شهیاد (میدان آزادی کنونی) را برنده شد. با اینکه برنده شدن در این مسابقه بدون همراهی بهائیان پرنفوذ عملاً غیر ممکن بود. امانت طرح برج آزادی را به مناسبت یادبود جشن های 2500 ساله شاهنشاهی ایران و به عنوان نمادی از «ایران مدرن» و نشانی از «دروازه تمدن بزرگ» در سده بیستم ساخت.
بهائیت در ایران : به نظر میرسد یک توضیح کوتاه برای درج یک خبر و بازتاب آن در عمدتا رسانه های دشمنان انقلاب و البته برخی رسانه های وابسته به دولتها و سرویسهای اطلاعاتی خالی از لطف نباشد . خبر این بود :
بهائیت در ایران : وحید رأفتی از مبلغان بهائی دوره معاصر از جمله افرادی است که تلاش دارد اشتباهات و تناقض در گفته ها و احکام بهائی را با استدلالهای غیر منطقی ولی عامه پسند توجیه نماید او در کتاب مأخذ اشعار در آثار بهائی، پس از اعتراف به وجود تعداد بیشماری از اشعار دیگران، ضرب المثلها و حتی کلمات عامیانه و کوچه بازاری در آثار پیشوایان بهائی، در مقام توجیه میگوید: «نقل اشعار گذشتگان در آثار بهائی در وهلهی اول به قصد استشهاد صورت میگیرد تا بر استحکام و قدرت استدلال افزوده گردد... نقل اشعار میتواند آرايش ادبی به كلام دهد و بر جذبه و شور آن بيافزايد. لحن كلام را جذابتر كند، وزن خوشايندی به آن دهد و طنين مطلب را در مذاق جان شيرينتر سازد».(1)
بهائیت در ایران : تحری حقیقت به معنای جستجوی حقیقت است که در ادبیات نگارشی امروز به تحقیق و بررسی اعتقادات و برگزیدن اعتقاد برتر معنا میشود . البته تحری حقیقت میتواند به هر آنچه نیاز به تحقیق و بررسی و روشن شدن واقیت هم داشته باشد اطلاق گردد .
بهائیت معتقد به برتری نژادی است یا تساوی آن ؟!
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : مبلّغ بهائی مدعی شد که پیشوایانش با ردّ قاطع نژادپرستی، به برابری و تساوی انسانها در جمیع جهات تأکید کردهاند. به نظر میرسد این مبلغ اساسا از آنچه رهبران او گفته و یا رفتار کرده اند بی اطلاع بوده است . گرچه تلاش مبلغین برای توجیه برخی ادعا ها ی رهبران بابی و بهائی از قبل هم سابقه داشته است . این مبلغین سعی دارند با آوردن برخی جملات زیبا و بروز و یا بقول عامیانه مردم پسند و البته جوان پسند بر آنچه رهبران این آئین گفته و یا عمل کرده اند سرپوش گذارند . در مطالعه رفتار و گفتار رهبران بهائی در میابیم آنها از یکسو برخی اقوام و نژادها را پست دانسته و از سویی دیگر ملّت و مردم خود را (بخاطر جذب و فریب و یا از روی تعصب نژادی) برتر از سایر اقوام و لایق ستایش دانستهاند!