مقالات بهائیت (3597)
به بهانه آغاز سالتحصیلی 97 - 98
کوتاه و خواندنی
بهائیت در ایران : شوقی افندی در یکی از توقیعات خود مدعی شده است: «امر بهائی قصدش آن نیست که بر تعداد نظامات دینی که چندین نسل است به واسطه اختلاف پیروانشان آرامش جهان را بر هم زدهاند بیفزاید، بلکه این آئین جهانی ، در قلوب هریک از پیروانش عشق و محبت تازهای را به وجود آورده که نسبت به جمیع ادیان که پیروانشان در جامعه بهائی وارد شدهاند عشق بورزند».(1)
تناقضی دیگر :
بهائیت در ایران : شوقی افندی، بهائیان را موظف به ابراز عقیده در هر شرایطی دانسته است. این در حالیست که پیشوایان این فرقه پیشتر، با تغییر نام تقیه به حکمت، پیروان خود را به کتمان عقیده سوق دادهاند. حال سوال این است : جناب شوقی افندی با چه توجیهی حکم پیشوایان بهائی به رعایت حکمت را ملغی کرده است؟!
پیامبری که آثارش نیاز به اصلاح کاتبش دارد! (بخش دوم )
نوشته شده توسط Super Userکوتاه اما خواندنی
امکان تبدیل عناصر به یکدیگراز نگاه بهء پیامبر خوانده بهائیان !
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : مبلّغان بهائی عباراتی از پیامبرخواندهی خود که از امکان تبدیل عناصر به یکدیگر سخن گفته را به عنوان دلیلی بر آگاهی این مدعی پیامبری بر مباحث پیشرفتهی علوم فیزیک هستهای مطرح کرده و آن را دلیل بر حقانیتش برمیشمارند. اما عمق دانش جناب بهاء آنجا روشن میشود که در یکی از نوشته هایش ، از نحوهی تبدیل مس به طلا سخن گفته است.
عجب مصادیقی دارد تطابق عقل و علم با آئین بهائیت !!!
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : آنها که بسیار محدود در حوزه اعتقاد فرقه بهائیت مطالعه و یا پژوهش داشته اند مشاهده کرده اند که یکی از افتخارات این آئین مطابقت دین با علم و عقل است . تا بحال مطالب متعددی در این موضوع در سایت درج شده ، که نشان میدهد تنها چیزی که این آئین دست ساز استعمارگران ندارد همان مطابقت آعتقادشان با علم و عقل است . نکته ظریفی را در همین رابطه چند روز گذشته مطالعه کردم که ضرورت دیدم برای کاربران گرامی هم بزگو نمایم .
اصلاح آثار بهاء ، چالش یا وظیفه ای برای بیت العدل ؟! (بخش اول )
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : جامعه بهائیان در شرایط فعلی توسر تشکیلات بیت العدل رهبری میشود . توضیح اینکه بعد از شوقی افندی که به هر دلیل جانشینی برای خود نیاورد و فرزندی هم نداشت جریان ولی امرالله در فرقه ضاله بهائیت به شورای سپرده شد که هر پنج سال منصوب میگردند در رابطه با ساختار این شورا مباحث زیادی بیان و ارائه شده که فعلا به آن نمیپردازیم . اما سوال اصلی ما در این مطلب این است که اساسا این شورا این اجازه و یا توانائی را دارد که به اصلاح احکام و بیانات بهاء بپردازد ؟!
بهائیت در ایران : بدنبال درج مطلبی با عنوان" اوامری از باب که قابلیت اجرا ندارند " به این سوال میرسیم که اساسا ادامه دهندگان تفکر علی محمد شیرازی یا همان پیامبرخواندهی بهائی بدنبال تثبیت این کتاب بوده اند یا اینکه در تلاش برای محو آن بوده اند