مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

جمعه, 09 شهریور 1397 05:40

عبدالبها : ملاک برتری اعمال صالح است

نوشته شده توسط

کوتاه خواندنی

بهائیت در ایران : این جمله را که نزد پروردگار عالم ملاک برتری تقوا و عمل صالح است را تا کنون چندین بارشنیده اید . به جرات باید گفت که در احادیث و روایت از ائمه و پیامبر بزرگوار و بطور مشخص در چندین آیه از قرآن مجید این پیام به شکل گوناگون به مسلمانان داده شده است و بعد از کمتر از 1300 سال بعد جناب عبدالبهاء، با تقلید از آیه‌ی قرآنی مدعیست که در درگاه الهی مرد و یا زن بودن ملاک برتری نبوده و میزان، اعمال صالح است. این سخن تازه ای نیست ، اما اسلام میگوید در اینکه فردی بتواند تقرب پیدا کند زن یا مرد فرقی ندارد میباید راهی را طی نماید که تقوا و عمل صالح شاخصترین ویژگیهای آن میباشد ولی در عین حال باید در خصوصیات فردی و اجتماعی تفاوتهائی را برای آنان قائل شد که این مهم در فطرت ، احساس ، فیزیک این دو موجود وجود دارد . این در حالی است که جناب عبدالبهاء ، بر خلاف ادعای خود مبنی بر تساوی مرد و زن ،  مرد را جنس برتر دانسته که زنان می‌بایست خود را با آن تطبیق دهند! با این حال، چگونه این ادعاهای متناقض قابل توجیه است؟!

جمعه, 09 شهریور 1397 05:39

عبدالبهاء نمایشی دیگر از وحدت عالم؟!

نوشته شده توسط

کوتاه خواندنی

بهائیت در ایران برداشت از پایگاه جامع فرق ،ادیان و مذاهب : پدران فکری آمریکا که به دنبال میهنی نوپا بودند، تهاجمی فرهنگی را آغاز کردند و افسانه‌هایی را سرودند که حتی دیگر رنگین‌پوستان بومی نیز یقین کردند تمدن و فرهنگ از آن سفید و بی‌هویتی، نقش جاودانه بر پیشانی سرخ‌پوستان است. از این‌رو عبدالبهاء همگام با اربابان خود، تصویری تُهی از انسانیت، پیش از مهاجرت اروپایی‌ها به آمریکا ترسیم کرده است:

دوشنبه, 05 شهریور 1397 06:49

ظهور بهائیت و تشدید شکاف عقیدتی

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : شوقی افندی در یکی از توقیعات خود مدعی شده است که بهائیت قصد ندارد تا بر اختلافات مذهبی میان بشر بیافزاید. این ادعا در حالیست که پیامبرخوانده‌ی این فرقه، حکم به برخورد شدید با مخالفینش داده است. اما به راستی اگر بهائیت برای گسترش اختلاف بشر نیامده، پس این میزان از نفرت پراکنی توسط پیشوایان بهائی چه معنایی دارد؟!

دوشنبه, 05 شهریور 1397 06:49

خدای مجسم از نگاه پیامبر خوانده ی بهائیت!

نوشته شده توسط

کوتاه خواندنی :

بهائیت در ایران : پیامبرخوانده‌ی بهائیت در یکی از مناجات‌های خود، تصویری مجسم و غیرقابل توجیه از خدای بهائیت، ارائه نموده؛ تصویری که آدمی را به یاد مناجات‌های اعراب بادیه‌نشین مشرک می‌اندازد. اما ممکن است بهائیان در توجیه این اشکال، به تأویل گفتار او روی بیاورند؛ این در حالیست که این مدعی پیامبری، پیروان را از تأویل کلام خود نهی کرده است.

بهائیت در ایران : فضل الله مهتدی صبحی داستان سرای معروف و پایه ‌گذار سنت قصه ‌گوئی برای کودکان در رادیوی ایران از بهائیانی بود که با کشف حقیقت از این فرقه جدا شد و اعلام برائت نمود. وی که در یک خانواده بهائی در کاشان متولد شد، پس از پایان جنگ جهانی اول، برای ملاقات با عبدالبهاء به حیفا رفت و پس از دیدار با وی بواسطه خط خوشی که داشت، مورد توجه عبدالبهاء واقع شد، تا آنجا که عبدالبهاء او را به عنوان منشی و کاتب مخصوص خود برگزید.

چهارشنبه, 31 مرداد 1397 06:05

جناب مبلغ انکار توبه نامه باب دردی را دوا نمیکند

نوشته شده توسط

 

بهائیت در ایران : یکی از پیج‌های تبلیغی بهائیت با استناد به خبرگزاری مهر، گم شدن متن توبه نامه‌ی باب در مجلس را دلیلی بر انکار اصل توبه‌ی علی‌محمد شیرازی گرفت. اما به راستی اگر مشکل بهائیان سند توبه‌ی باب است، که شرح آن در کتاب‌های معتبر ایشان به تفصیل ذکر شده و اگر به دنبال بهانه‌جویی هستند که این خبر، بهانه‌ی خوبی است.

سایت ایران وایر گزارشی تصویری از وضعیت اقلیتها را با عنوان "  ۴۰ سال تبعیض و محدودیت یهودیان ایران" در تاریخ جمعه, 10 اوت 2018 برابر 19 مرداد 97 در سایت خود درج نمود . از آنجا که مطالب بیان شده در سایت با آنچه در نظام اسلامی عمل میشود تفاوت فاحشی داشته و به نظر میرسد تهیه کننده مطلب اساسا در فضای ایران نبوده و با قانون اساسی و البته اعتقادات اسلامی آشنائی ندارد بر آن شدیم یک نقد کوتاه بر این مطلب بزنیم . قبل از هر بیان لازم است یاد آور شویم که هر روشنفکری که ادعای نوشتن آنهم در حوزه های سیاسی و اعتقادی را دارد ، باید دو نکته اساسی را در تهیه مطالب فراموش نکنند اول آنکه با فضائی حاکم بر جامعه هدف آشنائی داشته باشند و دوم اینکه واقعیت  موجود در فضای هدف را بدون تعلقات سیاسی و اعتقادی و البته تاثیر ایت اعتقادات به نوع نوشتن ، منعکس نماید .

یکشنبه, 28 مرداد 1397 05:41

با وجود نائب خاص، غیبت کبری چه مفهومی دارد؟!

نوشته شده توسط

کوتاه و خواندنی

بهائیت در ایران برداشت از پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب:  شیخ احمد احسائی اعتقاد به وجود نائب خاصی برای امام زمان (علیه السلام) در هر عصری اعتقاد داشته است. این در حالیست که حتی بر فرض نادیده گرفتن توقیع امام عصر (علیه السلام) بر نبود نائب خاص در عصر غیبت کبری، باز هم اگر قرار بود نائب خاصی وجود داشته باشد، پس غیبت کبری که از مسلّمات شیعه است، چه معنایی خواهد داشت؟!

صفحه172 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی