×

هشدار

JUser: :_بارگذاری :نمی توان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 667

مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

بهائیت در ایران :  تا قبل از فعال شدن فضای مجازی و دسترسی آسان و سریع به آن توسط تمامی اقشار جامعه  انسان‌های حقیقت‌طلب بسیاری، به اِفشای عقاید باطل و حقایق پنهان فرقه ضاله بابیه و بهائیه  به وسیله‌ی سخنرانی و یا تحریر کتاب و مقالات اقدام نمودند. اساساً رَدیه‌نویسی، هم‌زاد با شکل‌گیری جریان بهائیت (و نه مختص دوره‌ی خاص تاریخی) بوده و هم‌اکنون نیز به قوّت خود باقی است.

بهائیت در ایران: سران بهائیت با تلاش در حلّ معضلات کنونی جوامع و با شعار وحدت عالم انسانی می کوشند تا به خیال خود، سعادت را برای بشر به ارمغان آورند. در توضیح ۱۲ تعلیم اجتماعی بهائیت، و در صفحه ۴۷ کتاب نظر ‏اجمالی در دیانت بهایی به نقل از میرزا حسین علی بهاء الله (شخص اول بهائیت) آمده است:

شنبه, 14 اسفند 1395 08:09

یهودیان و گسترش بابی گری و بهایی گری

نوشته شده توسط

                                                                           بهائیت در ایران : پدیده «یهودیان مخفی» (انوسی ها) و نقش ایشان در پیدایش و گسترش بابی گری و بهایی گری عامل مهمی در تحولات معاصر ایران است و باید به دور از هرگونه افراط و تفریط، مورد شناسایی مستند و علمی قرار گیرد. طبق بررسی نگارنده، گسترش سریع بابی گری و بهایی گری و به ویژه نفوذ منسجم و عمیق ایشان در ساختار حکومتی قاجار، از دوران مظفرالدین شاه، بدون شناخت این پیوند غیرقابل توضیح است

سه شنبه, 10 اسفند 1395 18:18

دستبرد فکری

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران: دزدی علمی،دستبرد فکری یا ایده دزدی به معنی «تخصیص دادن خلاقیت ادبی یا پژوهش دیگری یا بخشی از آن به خود،گویی که خود شخص آن را خلق کرده است». دستبرد فکری اگر در حوزه ی ادبیات باشد،دزدی ادبی ،اگر در حوزه ی هنر باشد،سرقت هنری  و اگر در حوزه ی پژوهش های دانشگاهی انجام شود سرقت علمی نامیده می شود.به زبان ساده دستبرد علمی یا ادبی یعنی رونویسی کارها یا ایده های دیگران  و انتساب آنها به خود.1

سه شنبه, 10 اسفند 1395 18:17

قانون‌شکنان بهائی

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : به نظر میرسد بر خلاف آنچه در متون و اعتقادات فرقه ضاله بهائیت به آن توصیه و امر شده ، قانون‌شکنی و قانون‌گریزی توسط بهائیان به یک عادت بسیار ناپسند برای اعضای این فرقه مبدل گشته است تا جایی که می‌توان گفت اساساً بهائیت، با قانون‌شکنی گِره خورده و پیوند عمیقی یافته است. حال در نوع و مکان آن فرقی ندارد. چه در ایران و چه در سایر نقاط جهان [1] و چه آشکار و چه نهان.

دوشنبه, 09 اسفند 1395 11:22

 حکایت "ف، الف" وموج سواری به سبک بهائیت!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : اگر به سایتهای مرتبط با فرقه ضاله بهائیت مراجعه شود از هر خبر یا مطلبی چندین موج سیاه نمائی علیه نظام چ.ا.ا ، ملاحظه خواهید کرد . که البته ما به این رویه عادت کرده ایم ، نقض حقوق شهروندی پیروان این فرقه در نظام مهمترین محور این سیاه نمائیها بوده ، هست و خواهد بود .

 کوتاه و خواندنی :

بهائیت در ایران برداشت از پایگاه جامع فرق، ادیان و مذاهب:  بابیه فرقه‌ای است که خود را صاحب شریعت جدیدی می‌داند و معتقد است که احکام اسلام نسخ شده است و دوران پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و قرآن تمام شده است و از این پس، علی‌محمد باب بعنوان حجت و کتابِ بیان، کتاب آسمانی آنهاست.[1]

 

عزالدین رضا نژاد
محمدعلی فلاح علی­آباد
بهائیت در ایران : ادامه از بخش نخست

........
4- بازشناسی روایت مفضل بن عمر در منابع بهایی
حدیث مفضل در بسیاری از کتاب‌های بابیت و بهائیت مورد تمسک واقع شده است (فیضی، ۱۳۵۲: ۱۴۱ و شوقی افندی، ۱۹۸۶، ج۲ : ۲۵۷). در این‌جا لازم است نحوه تمسک بهائیت به روایت مفضل بن عمر در مهم‌ترین منابع این فرقه بازشناسی گردد:
۴ـ.۱ علی محمد باب، در کتاب دلائل السبعه

صفحه240 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی