مقالات بهائیت

مقالات بهائیت (3597)

بهائیت در ایران :  هميشه و در همه احوال و ادوار مختلف تاريخ گروه ها و احزاب زيادي بودند كه با انگيزه، اهداف، آرمان و ايدئولوژي مختلفي به وجود آمدند و طرفداران و مريدان كم يا زيادي را به گرد خود جذب كردند. اين جذب جمعيت هوادار بسته به نوع خط فكري و شعارهايي كه داشتند بود. هر گروهی كه از شعارهاي بهتري نسبت به مقتضيات زمانه و طبع و نياز مردم مخاطب خود داشت می‌توانستند توجه بيشتري را در مرحله نسخت رقابت بين خود و رقباي فكري خود جذب كند. و در صورتي كه می‌توانست ادعاها و شعارهاي فكري خود را اثبات كند و جامعه عمل بدان بپوشاند و اعمال و رفتار هميشگي خود را مطابق با آن شعار تنظيم كند مسلماً در ربايش و جذب افکار عمومي به سمت خود گوي رقابت را از حريفان می‌ربود و يكه تاز عرصه فكري خود می‌شد.

 

بهائیت در ایران: یکی از اصول دوازده‌گانه آئین بهائی، اصل تساوی حقوق رجال و نساء است؛ با این وجود تناقضات غیر قابل انکاری در کردار و گفتار رهبران بهائی در رابطه با مسأله‌ی تساوی حقوق رجال و نساء وجود دارد که به اذعان جناب شوقی افندی توجیهی برای آن نمی‌توان ارائه داد. (۱۵ جولای ۱۹۴۷)
برای تبیین مسأله و اثبات ادّعای وجود نابرابری حقوق رجال و نساء در آیین بهائی مطالبی چند در این زمینه تقدیم می‌گردد:

 

این تصویر انفجار بمب در اتوبوس حامل کودکان و زنان و مردان سوری بتاریخ 26/1/96 است در این جنایت 68 کودک جان باختند کجایند مدعیان صلح عمومی دریغ از یک اعلام محکومیت .

یکشنبه, 27 فروردين 1396 08:30

توهین و هتاکی ممنوع !

نوشته شده توسط

در حالی که پیشوایان بهائی در آثار خود مدام دم از اُلفت و محبّت در دین زده و پیروان خود را (در ظاهر) به پرهیز از کینه‌توزی و دشنام توصیه می‌کنند، صفحات تاریخ انباشته از توهین‌های سرکردگان بهائیت به دوستان و دشمنانشان می‌باشد. هتاکی به دشمنان قابل پیش بینی و علت آنهم کاملا مشخص است اما هتاکی به دوستان جای تعجب دارد . به عنوان مثال در این زمینه، می‌توان به هتاکی  ولی‌به اصطلاح امر بهائیان نسبت به مبلّغان بهائی اشاره کرد.

جمعه, 25 فروردين 1396 10:36

 نقض حقوق بهائیان از ادعا تا واقعیت

نوشته شده توسط

به بهانه یک رفتار تکراری از سوی دشمنان انقلاب اسلامی   

بهائیت در ایران : از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون دشمنان انقلاب اسلامی با توجه به سیاستهای حاکمان جور دائما با ابزار قرار دادن موضوع نقض حقوق بشر در ایران دائما نظام مقدس ج.ا.ا را تحت فشار قرار داده و میدهند . ولی در یک پاسخ کوتاه باید در مقابل این تهاجم باید گفت که تمامی افراد ایرانی در مقابل قانون یکسان دیده میشوند . ما در جامعه ایرانی در مقابل جرائم ارتکابی مستثنی نداریم اینکه بهائی باشد یا مسیحی یا مسلمان و یا .... فرقی ندارد اگر جرمی مرتکب شده باید محکومیت آن را بپذیرد اگر این نقض حقوق بشر است خوب ما قبول داریم ناقض حقوق بشریم .

باز تنظیم از بهائیت در ایران: از جمله شیوه های معمول و مورد استفاده  بهائیان و البته تشکیلات مستقر در سرزمینهای اشغالی فلسطین  استفاده از اشخاص، ابزار، و هر چیز دیگری برای اهداف سازمان دهی شده تبلیغی می باشد. در این روند تنها توجه آنها معطوف به مقبولیت موضوع، شخص و باور او از دید عده و گروهی در یک دوره زمانی بوده، به طوری که با سوار شدن بر چنین موجی، آن موضوع و شخص را به خود نسبت داده و آن را مایه تبلیغ باور خود می کنند. در این مسیر بهائیان به طور کلی جزو دسته و گروهی قرار می گیرند که نان را به نرخ روز خورده، و پس از استفاده از موضوع حتی ممکن است نظرشان را تغییر دهند و موضع دیگری در زمانی دیگر بگیرند.

باز تنظیم از بهائیت در ایران: از جمله شیوه های  بهائیان در استفاده از اشخاص، ابزار، و هر چیز دیگری در جهت  اهداف سازمان دهی شده تبلیغی می باشد. در این روند تنها توجه آنها معطوف به مقبولیت موضوع، شخص و باور او از دید عده و گروهی در یک دوره زمانی بوده، به طوری که با سوار شدن بر چنین موجی، آن موضوع و شخص را به خود نسبت داده و آن را مایه تبلیغ باور خود می کنند. در این مسیر بهائیان به طور کلی جزو دسته و گروهی قرار می گیرند که نان را به نرخ روز خورده، و پس از استفاده از موضوع حتی ممکن است نظرشان را تغییر دهند و موضع دیگری در زمانی دیگر بگیرند.

سه شنبه, 22 فروردين 1396 10:07

 معاد جسمانی از نگاه  بهائیت!

نوشته شده توسط

بهائیت در ایران : در یک مطلب که از شبکه‌های مجازی وابسته به فرقه ضاله  بهائیت منتشر شده است ، پس از بیان دیدگاه این فرقه در خصوص معاد روحانی، نویسنده مطلب سعی میکند  تا معاد ادعایی این فرقه، به اسلام نیز نسبت داده شده و اساساً معاد جسمانی، غیرعقلانی خوانده شود. این در حالیست که نه تنها انتساب معاد روحانی ادعایی بهائیت به اسلام ممکن نیست، بلکه غیرعقلانی خواندن معاد جسمانی هم بی‌دلیل است.

صفحه236 از450

معرفی رهبران بهائیت

  • زرین تاج قزوینی

     

    زرین تاج قزوینی (فاطمه یا ام السلمه) مشهور به طاهره قُرهالعَین یا طاهره بَرَغانی (زاده 1228 قمری برابر با 1823 میلادی در قزوین - درگذشته 1268 قمری برابر با 1850 میلادی).

     

    ادامه مطلب...
  • شوقي افندي

    شوقي افندي ملقب به شوقي رباني (1314-1377/1336ش) فرزند ارشد دختر عبدالبهاء بود که بنا به وصيت وي، در رساله اي موسوم به الواح و وصايا به جانشيني وي منصوب شده بود.

    ادامه مطلب...
  • علی محمد باب

    علی محمد باب شیرازی، موسس بابیت است. او شاگرد سید کاظم رشتی بود که با بهره گیری از افکار شیخیه، ادعای بابیت، امامت، خدایی و … کرد و در آخر توبه نامه نوشت و خود را هیچ دانست.

    ادامه مطلب...
  • سید کاظم رشتی

    سيد كاظم رشتي بن سيد قاسم بن سيدحبيب از سادات حسيني مدينه ، زبده ترين شاگرد شيخ احمد احسائي بود که پس از مرگ شيخ رهبري  شيخيه را برعهده گرفت.

    ادامه مطلب...
  • عباس افندی (عبدالبهاء)

    عباس افندي (1260-1340) ملقب به عبدالبهاء، پسر ارشد ميرزا حسينعلي است و نزد بهائيان جانشين وي محسوب مي گردد.

    ادامه مطلب...

مبارزان با بهائیت

cache/resized/ccaca808332350bd352314a8e6bdb7dd.jpg
یکی از حوادث مهم زندگی آیت الله بروجردی تقارن سال
cache/resized/a2c88199bdee2998adc4f97d46fdb662.jpg
ملا محمد سعید بارفروشی معروف به سعید العلما یکی