مقالات بهائیت (3597)
بهائیت در ایران : در بخشی از برنامههای شبکهی «آئین بهائی» که تفکرات بهائی را ترویج میدهد ؛ در بخش دوم از گفتوگوی دکتر معین افنانی با دکتر قاسم بیات، به بررسی آموزهها و روشهای فرقهی بهائی، برای پرهیز از خشونت پرداخته شد. دکتر افنانی، ابتداء بسیاری از آموزههای اسلامی را خشونتزا و جنگآفرین توصیف نمود و برخی از احکام اسلامی را موجب ترویج نفرت و خشونت در جهان دانست. وی تأکید کرد که یکی از کارهای بزرگ بهاءالله (حسینعلی نوری)، در صد و پنجاه سال قبل، برداشتن و از بین بردن تمام این احکام خشونتزا، از جمله نجس دانستن کفار، بوده است.[1]
بهائیت در ایران : جناب حسینعلی نوری، رهبر فرقهی بهائیان، مدعی بود که همچون پیامبران، از علمی الهی برخوردار بوده و خداوند، تمامی علوم موجود را به او آموخته است. در نامه به ناصرالدین شاه قاجار این ادعا را اینگونه بیان میکند :
ارتباط با چهره های شناخته شده سیاسی و... راهبرد فرقه بهائیت برای نفوذ و تاثیر گذاری
نوشته شده توسطفرقه بهاییت چندسالی است با به کارگیری برخی شبکههای رسانهای معاند در غرب به شدت تلاش میکند تا بر افکار ایرانیان تاثیر گذارد چراکه به عنوان یک فرقه ، با هدف افزایش پیروان خود، در پی کسب موقعیت سیاسی و اقتصادی بوده است.
نفوذ یا روزنه هدفمند سیاسی، اساس راه یافتن دشمنان قسم خورده در راستای کسب منافع حداقلی بوده و یکی از این مجاری نفوذ ، ارتباط گیری از طریق حلقههای وصل میان احزاب و جناحها است که از راههای مختلف امکان پذیراست و از آنجایی که تکرار در مسیرهای طی شده قبلی منجر به لو رفتن تمام یا بخشی از اهداف میشود، مسیرهای جدیدی تعریف میشود.
کوتاه و خواندنی
بهائیت در اران : وقتی در قرآن به آیه مبارکه (و لا رطب و لا یابس الا فی کتاب مبین) رسیدم به این معنی که تر و خشکی نیست که در قرآن نباشد مطمئن شدم که حتما راجع به گروهی که تحت عنوان بهاییت مسلمانان را فریب داده و برای خود قصر و تشکیلاتی راه انداخته اند نیز نشانه و آیاتی در قرآن وجود دارد. بالاخره به آیات زیر رسیدم:
سوره مدثر آیات 29 الی 31 : لواحه للبشر. علیها تسعة عشر.
کوتاه و خواندنی
بهائیت در ایران : دکتر معین افنانی در برنامه اختصاصی خود در شبکه تلویزیونی «آیین بهائی»، مصاحبهای را با قاسم بیات، پژوهشگر در حوزه ادیان، داشته است. این گفتوگو پیرامون آموزهی پرهیز از خشونت با موضوع «جهاد» انجام شد. دکتر قاسم بیات در ابتدای این گفتوگو ، به عوامل خشونت در جهان پرداخت و در این بررسی، تنها نگاه خود را معطوف جنگ و خشونت در منطقه خاورمیانه کرد و تأکید نمود، ریشهی تمام این خشونتها، برداشت اشتباهی است که پیروان اسلام از مفهوم جهاد داشتهاند.[1]
تلاش گسترده رهبران شیخیه برای انحرافِ پژوهشگری در این فرقه ( شیخیه یاداشت دوم )
نوشته شده توسطبهائیت در ایران برداشت از خبرگزاری تسنیم : بسیاری از پژوهشگرانی که درباره فرقه شیخیه تحقیق کردهاند پنداشتهاند که محور اصلیِ پژوهش آنها بسترسازی یا عدم بسترسازی این فرقه برای پیدایش فرقههای ضالّه بابیّه و بهائیّه بوده است. اما آیا این سوال اصلی و اساسی است؟
در نخستین یادداشت مربوط به فرقه شیخیه ؛ توضیحاتی در مورد رهبران این فرقه و انشعابات آن ارائه گردید. در این یادداشت در صدد تبیین سؤال اصلیای که در مورد این فرقه مطرح میشود، هستیم.
فرقه شیخیّه و انشعابات آن چگونه ایجاد شد؟ ( یادداشت اول )
نوشته شده توسطبهائیت در ایران : خبرگزاری تسنیم در یادداشتی به قلم محمدحسین نجاری به چگونگی ایجاد فرقه شیخیه، رهبران و انشعابات آن پرداخته است.
در مطالب پیشین توضیحات مقدّماتی پیرامون فرقهسازی یهودیان افراطی در میان شیعیان و اهدافی که از این قبیل اقدامات دنبال میشود ، ارائه شد. از این پس در قالب پرونده «پیش قراولان صهیون» و در روزهای یکشنبه فرقههای به ظاهر دینی و و در روزهای چهارشنبه عرفانهای نوظهور را مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهیم داد و در ذیل این بررسیها، پیرامون ارتباطات و وابستگیهای رهبران این جریانهای منحرف با صهیونیسم سخن خواهیم گفت. لازم به ذکر است که در بررسی فرقههای به ظاهر دینی، با توجّه به آنکه فرقه شیخیّه نقطه آغازین ایجاد انحراف در میان شیعیان طی دو قرن اخیر محسوب میشود، در یادداشتهای مربوط به روزهای یکشنبه، ابتدا فرقه شیخیّه را مورد بررسی قرار میدهیم و سپس چگونگی پیدایش بابیّه و بهائیّه را از درون شیخیّه تبیین خواهیم کرد.
بهائیت در ایران : سریال متوالی مظلوم نماهای واماندگان از هدایت و خود شیفتگان بهائیت به ایستگاهی دیگر رسیده است ایستگاه سو استفاده از گورهای مردگان !
شنیدم که دستگاه سخن پراکنی آمریکا شبانی این سفله پروری را در دست دارد و با انتشار یک به اصطلاح گزارش و علم کردن مردگان بهائی به دنبال آن است که تخم لق در دهان آنها بشکند و به جهت سالوس صفتیشان آنها را اندکی نوازش کند.