مقالات بهائیت (3597)
آیا شرایط رهبری در فرقه ضاله بهائیت همان است که عبای افندی پیش بینی و امر به اجرا داد ؟
نوشته شده توسطبهائیت در ایران : عباسافندی، معروف به عبدالبهاء ، برای رهبری جامعهی بهائی پس از خود، دو رکن اصلی و اساسی را ترسیم میکند بیتالعدل و مقام ولایت امرالله است. اما مقام ولی امرالله: عبدالبهاء در خصوص جایگاه و لزوم اطاعت بهائیان از ولیامر، میگوید: «حصن متین امرالله به اطاعت مَن هو ولیّ امرالله، محفوظ و مصون ماند و اعضای بیت العدل و جمیع اغصان و افنان و ایادی امرالله، باید کمال اطاعت و تمکین و انقیاد و توجّه و خشوع را به ولیّ امر الله داشته باشند».[1]
ولی امر از دیدگاه عبدالبهاء، وظائف و اختیاراتی نظیر: ریاست نهاد رهبری بیتالعدل، عزل اعضای گناهکار از آن [2]، تملک تمامی اموال و وجوه شرعی پرداخت شده توسط بهائیان [3] و تعیین ایادی امر را داراست.[4]
شوقی افندی نیز که دارای اولین مقام ولایت امر بوده، در خصوص جایگاه ولی امر و رابطهی آن با بیتالعدل میگوید: «این نظم بدیع از انظمهی (نظامهای) باطلهی سقیمهی (بیمار) عالم ممتاز، در تاریخ ادیان فرید و بیمثیل. سابقهی بنیادش در دو رکن استوار: رکن اول و اعظم رکن، ولایت الهیه که مصدر تبیین است و رکن ثانی بیتالعدل اعظم الاهی که مرجع تشریع است... انفصال رکنین نظم بدیع نیز از یکدیگر ممتنع و محال».[5] بنابراین، شوقی نیز جدایی ولیامر و بیتالعدل را محال دانسته و سرنوشت بهائیت را در این صورت، مصیبتبار پیشبینی کرده است.[6]
با توجه به مقام والایی که برای مقام ولیامر در بهائیت ترسیم شده، سران این فرقه برای نگهداشتن این مقام نزد خود و موروثی کردن آن، یکی از مهمترین وظایف ولیامر را تعیین جانشینی از فرزندان پسر، برای خویش دانستهاند؛ همچنان که عباسافندی میگوید: «ای احبّای الهی، باید ولیّ امرالله در زمان حیات خویش «من هم بعده» را تعیین نماید تا بعد از صعودش، اختلاف حاصل نگردد...».[7]
اما پس از مرگ شوقیافندی سومین رهبر بهائیت و دارندهی اولین مقام ولی امرالله، به دلیل عقیم ماندنش، کسی عهدهدار مقام جانشینی او نگشت و از این پس، بهائیان در سر در گمی فرو رفتند که این نظام بدیع پس از شوقی و بیتالعدل بدون ولیامر، چه ارزش و جایگاهی میتواند داشته باشد!
بنابراین؛ با مشاهدهی این مطالب، این پرسش اساسی برای ما پیش میآید که چگونه میشود شخصی همچون عباسافندی که مدعی ارتباط با خداوند و جانشین پیامبر بهائیان است و به الهامات الهی مزین میباشد، اطلاع از عقیم بودن فرزند خویش نداشته و یا حتی احتمال آن را هم نتوانسته فرض کند که اگر ولیامر عقیم بود، نظام رهبری این فرقه چه جایگاهی میتواند داشته باشد! همین پیشبینی غلط در مورد ولیامر از سران بهائی، بر باطل بودن مسلک بهائیت، کافی است؛ به علاوه آنکه نظام رهبری کنونی بهائیت بنا به گفتهی سرانشان، هیچ جایگاهی نمیتواند داشته باشد.
پینوشت:
[1]. عباسافندی، الواح وصایا، محفل روحانی ملّی بهائیان پاکستان، مطبعهی استرلینگ گاردن رود، نوامبر 1960، ص 12.
[2]. همان، ص 16.
[3]. همان، ص 16.
[4]. همان، ص 13.
[5]. شوقیافندی، توقیعات مبارکه حضرت ولی امرالله، بیجا: مؤسسهی ملی مطبوعات امری، 125 بدیع، ص 127.
[6]. شوقیافندی، دور بهائی، لانگهاین آلمان غربی: لجنهی ملی ترجمهی آثار امری ایران، لجنهی ملی نشر آثار امری به زبانهای فارسی و عربی، نشر سوم، 1988 م، ص 80.
[7]. عباسافندی، الواح وصایا، محفل روحانی ملّی بهائیان پاکستان، مطبعهی استرلینگ گاردن رود، نوامبر 1960، ص 13.
بهائیت در ایران : تاکنون، درباره ارتباط تشکیلات بهائیت با قدرتهای سلطه و رژیم صهیونیستی در مجله« شفافیت»و وبلاگ «گذشته، حال، آینده» سلسله مطالبی در قالب مقالات و گزارش هایی مستند به مخاطبان محترم عرضه شده است. با توجه به اهمیت اقدامات اخلال گرایانه اقتصادی تشکیلات بهائیت و لزوم توجه مضاعف به این امر، به برخی از زوایای این اقدام ضدملی تشکیلات بهائیت تحت پوشش یک شرکت تولید آبمیوه می پردازیم . تا آن دسته از مخاطبانی که شاید اقدامات خصمانه تشکیلات بهائیت، آنهم با چهرهای متفاوت بی اطلاع باشند، با مطالعه این مطلب به حقایقی چند در این خصوص پی برند.
بهائیت در ایران : یکی از محورهای تبلیغی فرقه ضاله بهائیت در ایرن میزان حوزه نفوذ این فرقه در موضوع آمار جمعیتی میباشد بر اساس سرشماري مركز آمار ايران در سال 1385 كل جمعيت ايران 70495782 كه از اين تعداد ، 70097741 مسلمان ، 19823 زرتشتي ، 109415 مسيحي ، 9252 كليمي ، 54234 ساير اديان و 205317 نفر اظهار نشده ، مي باشد . این آمار در سر شماری نفوذ و مسکن سال 90 به ترتیب74682842 مسلمان ، 117704 مسیحی ، 8756 کلیمی ، 25271 زرتشتی ، 49101 سایر و 265995 اظهار نشده بوده است . به دليل فقدان آمار رسمي بهائيان در ايران عدد دقيقي در دست نيست . سران بهاييت در دستوري تشكيلاتي خواستهاند تا آمار بهاييان حاضر در كشور بزرگ نمايي شده و تعداد را از آن چه كه هست بيشتر نشان دهند.
بهائیت در ایران : اميرعباس هويدا، نخست وزیر پهلوی دوم در سالهاي پايان جنگ بينالمللي دوم به استخدام وزارت خارجه در آمده بود. سوابق پدرش در وزارت خارجه و نفوذ انوشيروان سپهبدي، موجب تسهيل امور مربوط به استخدام هويدا شده، موانع موجود بر سر راه استخدام او را از ميان برداشته بودند. او مدارج ترقی را با پشتوانه پدر و لابی بهائیت پشت سر گذاشت و نخست وزیر شد .
عبادت به سرقت رفته !
بهائیت در ایران : انجام دادن عبادت در ادیان الهی، نشاندهندهی میزان ایمان پیروان، راهی برای سعادت و برقراری ارتباط میان ایشان و پروردگار تلقی میشود. هرچند کیفیت و چگونگی انجام عبادات در ادیان مختلف، گوناگون است، اما آنچه که میان تمامی ادیان الهی مشترک است، این است که پیامبر هر دین و پیروانش، به دستورات صادرهی از جانب خداوند برای انجام عبادات، عاملترند.
حسینعلینوری ملقب به بهاءالله، برای اینکه بقبولاند که ارائه دهنده دین است برای نشان دادن افکار باطل خود، سعی در جعل عباداتی برای پیروانش نموده تا از سایر ادیان در این زمینه، عقب نماند؛ لذا یکی از آموزههای لازم الإجرا و عبادات واجب برای هر شخص بهائی، خواندن نماز است.[1] وی در کتاب اقدس، که شامل مجموعهای از احکام و تعالیم این فرقه میباشد، تعداد رکعتهای نماز آئین خود را 9 رکعت اعلام کرده است: «قَد کَتَبَ عَلَیکُم الصّلوة تِسعَ رَکَعَات لِله مَنزِلَ الآیَات حِینَ الزَّوال و فی البُکُور و الآصَال... [2]؛ همانا بر شما نمازی 9 رکعتی واجب شده است که باید آن را برای خداوندی که آیات را نازل میکند، بخوانید. زمان این نماز به هنگام ظهر، بامدادان و شامگاهان است».
حسینعلی نوری، با ترغیب پیروان خود به اقامهی این نماز، تأکید میدارد که روش قرائت این نماز را در ورقهای دیگر به صورت مجزا، شرح داده است: «قَد فَصَّلنَا الصَّلوةَ فِی وَرَقَةٍ اُخری. طُوبی لِمَن عَمِلَ بِما اُمِرَ بِهِ مِن لَدُن مالِکِ الرقابِ [3]؛ به تحقیق که ما شرح این نماز را در ورقهای دیگر شرح دادیم. رستگار باد کسی که عمل کند بدانچه امر شده از ناحیهی پروردگار».
حال اگر اکنون، شرح این نماز را از بهائیان جویا شویم، هیچکدام از آن اطلاع ندارند و دلیل آن را هم اینگونه مطرح میکنند که در جریان اختلاف عباس و محمدعلی (فرزندان پیامبر خودخوانده این فرقه) بر سر جانشینی پدر، با قدرت گرفتن عباسافندی، مقداری از آثار و نوشتههای پدر، که منحصراً در دست محمدعلی بود، توسط وی از بین رفت. یکی از این آثار، نماز 9 رکعتی بهائیان بوده است. از آن پس، نماز 9 رکعتی که حسینعلی نوری بر پیروان خود واجب کرد، برای همیشه مفقود شد و امروزه هیچیک از بهائیان از مفاد آن، اطلاع ندارند.
اما با صرف نظر از چگونگی گم شدن این نماز؛ آنچه در خور توجه است، عدم اطلاع عباسافندی (فرزند بهاءالله که بهائیان او را جانشین به حق پدر میدانند)، از نحوه و چگونگی خواندن این نماز است.[4] چرا که بهاءالله، کتاب اقدس را حداقل نوزده سال پیش از مرگ خود، به رشتهی تحریر درآورده است.[5]
اینک سؤال این است مگر خود بهاءالله در زمان حیاتش این نماز را نمیخوانده که پیروان و فرزندانش آن را بیاموزند و به آن عمل کنند! آیا قابل باور است که عباسافندی و مریدان بهاء، در این نوزده سال، روش قرائت این نماز را از پدر و رهبر خود یاد نگرفته باشند! به نظر میرسد که بهاءالله، حتی برای یاد گرفتن اطرافیان هم حاضر به خواندن این نماز نشده و به تعلیمی که خود آورده و بر آن تأکید بسیار کرده، پایبند نبوده است.
اما اینکه در حال حاضر عبادتی که تحت عنوان نماز در بین بهائیان مرسوم و توسط برخی از آنها اجرا میشود چه مبنای دارد قابل تامل است ؟ !
پینوشت:
[1]. حسینعلی نوری، اقدس، حیفا (فلسطین اشغالی) مرکز جهانی بهائی، 1995 م، ص 10، بند 10.
[2]. همان، ص 6، بند 6.
[3]. همان، ص 9، بند 8.
[4]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینهی حدود و احکام، بیجا: 128 بدیع، ص 32.
[5]. نصرتالله محمدحسینی، قاموس کتاب اقدس، استرالیا: مؤسسهی سنچری پرس، چاپ نخست، 2008 م، ص 12-11.
تزریق اطلاعات غلط به اغنام الله با چه هدفی انجام میگیرد ؟
بهائیت در ایران : در تمامی متون تاریخی حتی در اسناد مربوط به فرقه ضاله بهائیت بر این تصریح شده که علت دستگیری حسینعلی نوری در ایران دخالت جریان بابیت در ترور تافرجام ناصرالدین شاه بوده است . حال چگونه و به چه دلیل فرقه ضاله قصد دارد اطلاعات دروغین و غلط به اغنام الله ارائه دهد قابل تامل است .
در یکی از برنامههای شبکهی آئین بهائی وابسته به فرقهی بهائیت، در ویژه برنامهی خود با نام «جهان تازه»، به مناسبت عید رضوان بهائی، به بررسی ماجرای ظهور بهاءالله و اعتقادات جامعهی بهائی نسبت به وی، پرداخته شد. کارشناس برنامه، پس از اینکه بهاءالله را موعود علیمحمد شیرازی (باب) معرفی کرد، علت زندانی شدن رهبر فرقهی بهائیت در جریان ترور نافرجام ناصرالدینشاه را اینگونه تشریح کرد:
«به خاطر شور و هیجانی که در ایران به وجود آمده بود و بابیه در حقیقت داشت رشد میکرد، تعداد زیادی به حضرت باب ایمان آوردند. به همین خاطر، حضرت بهاءالله را که در تهران اقامت داشتند، گرفتند و انداختند زندان...؛ در این حالت، یکی از روزها، ایشان آن الهامات الهی بهشان میرسد که مأموریتشان در حقیقت شروع میشود...؛ ایشان را بعد از چهار ماه، وقتی میبینند هیچ دلیلی ندارند که ایشان کاری کردند یا اینکه گناهی کردند، از زندان آزاد میکنند».[1] در پاسخ به سخنان کارشناس این برنامه، لازم است چند نکته را ذکر کنیم:
نکتهی اول: کارشناس این برنامه ادعا کردند که علت زندانی شدن حسینعلینوری (رهبر فرقهی بهائیت)، بخاطر جلوگیری از رشد بابیت بوده و تلویحاً، حسینعلینوری را از اتهام نقشهکشی برای ترور ناصرالدینشاه، تبرئه کردند. این در حالی است که بر اساس اعترافات نزدیکان حسینعلینوری، ایشان طراح اصلی نقشهی ترور ناصرالدینشاه بوده است [2] و زندان رفتن او، برای خوابیدن فتنههای ایجاد شده در کشور توسط ایشان و سایر بابیان بوده است.
نکتهی دوم: کارشناس برنامه در بخش بعدی سخنان خود، به این نکته اشاره کرد که در یکی از روزها در زندان، به حسینعلینوری الهاماتی الهی میرسد که مأموریتش شروع شده است. در پاسخ به این بخش از سخنان کارشناس برنامه میگوئیم؛ ما هم قبول داریم که الهاماتی به حسینعلینوری برای آغاز مأموریتش رسیده، اما این الهامات، از جانب بیگانگان و استعمارگران بوده، نه از جانب خداوند و مفاد آن، شروع مأموریت حسینعلینوری برای جاسوسی دولتهای بیگانه و به راه انداختن فتنه در کشور بوده است. شاید اولین همکاری علنی او، با استعمار روستزار در سال 1264 ق، (که امپراتوری روسیه حمایت خود را برای شورش بابیان در تبریز، از ایشان اعلام کرد)، بوده است.[3]
نکتهی سوم: کارشناس برنامه در بخش بعدی سخنان خود اظهار میدارد که علت آزاد شدن رهبر فرقهی بهائیت از زندان، نبود مدرک بر محکومیت او بوده است. در پاسخ به این بخش از سخنان کارشناس برنامه میگوئیم، گویا این کارشناس کمترین اطلاعی از تاریخ بهائیت ندارد؛ چرا که شخص حسینعلینوری علت آزادی خود را از زندان، امپراتوری روس میداند و اینگونه از ایشان تشکر میکند: «قَد نَصَرَنِی أحَد سُفَرائِکَ إذَا کُنتَ فِی السِّجن تَحتَ السّلاسِلَ و الأغلَال... [4]؛ ای پادشاه روس! یکی از سفرای تو، هنگامی که من در زندان و در زیر زنجیرها بودم، مرا یاری کرد...».
در نتیجه، علت زندانی شدن حسینعلینوری در تهران، طراحی نقشهی ترور ناصرالدینشاه توسط وی بوده؛ به علاوه، حمایت استعمارگران باعث آزادی او از زندان گشته است، نه اثبات بیگناهیاش و اینکه در مقطع اقدانات تروریستی فرقه ضاله در دوره قاجار بهائیت در وضعیت بسیار ضعیفی قرار داشته اینکه این فرقه در حال گسنرش حوزه نفوذ خود بوده آنهم در زمان ناصرالدین شاه کاملا با آنچه در تاریخ آمده در تناقض است . سخن آخر اینکه با این ادعاها نمی توان استفاده از خشونت برای بقاء در بهائیت را از ذهن جامعه پاک کرد .
پینوشت:
[1]. شبکهی آئین بهائی، نام برنامه: گفتگو، کارشناس: فرزاد فردوسی.
[2]. عزّیه نوری، تنبیه النائمین، بیجا: بیتا، بینا، ص 6-5.
[3]. اسماعیل رایین، انشعاب در بهائیت پس از مرگ شوقی افندی، بیجا: مؤسسه تحقیقی رایین، چاپ مرو، بیتا، ص 58.
[4]. شوقی افندی، قرن بدیع، بیجا: مؤسسه ملّی مطبوعات امری، 122 بدیع، ص 224.
نقدی بر یک مصاحبه
بهائیت در ایران : جناب مشتاقی با عنوان کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با نوین کویر اعلان داشته اند
" بسیاری از مشاغل ایران در تسخیر پیروان فرقه بهائیت است"
ایشان اعلام مینماید " بهائیت شغل های مختلفی را در جامعه اسلامی دارند مثل معماری، عینک فروشی، دارو و لوازم آرایشی و پشت این شغل ها بهائیت قرار گرفته اند.
کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با نوین کویر اظهار کرد: امروز بهائیت همان حرکتی را دارد آرام و خزنده انجام می دهد که تندترش را داعش آمریکا ساخته انجام می دهد.
مهدی مشتاقی درحاشیه جلسه بصیرتی حوزه یکم خواهران بسیجی ناحیه امام رضا(ع) اصفهان گفت: روند تحولاتی که بهائیت نسبت به فرو پاشی جمهوری اسلامی و توطئه ها و طرحهایی که در حال پیاده کردن دارند قابل تأمل است.
وی افزود: فرق بهائیت این است که در خفا، پنهانی و آرام و خزنده حرکت براندازی خودش را انجام می دهد اما داعش علنی این کارها را می کند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: بهائیت شغل های مختلفی را در جامعه اسلامی دارند مثل معماری، عینک فروشی، دارو و لوازم آرایشی و پشت این شغل ها بهائیت قرار گرفته اند.
به گفته وی، این گروه در سطح شهرستان ها در حال فعالیت هستند و اگر یک روز می بینیم که لبنیات و محصولات مختلف مثل دارو کمیاب می شود و دولت را با چالش مواجه می کند همانطور که در دولتهای قبل هم بود چون پس پرده آن بهائیت است.
مشتاقی تأکید کرد: امروز می بینید که معماری ما به سبک لوژهای فراماسونر یا شیطان پرستی در اقصا نقاط کشور ساخته می شود و در پشت پرده آن بهائیت قرار دارد و اینها همگی اهداف فراماسونر را پیاده می کنند.
وی تصریح کرد: اگر امروزه عینک فروشی در ایران را با یک تحقیقی بسیار مختصر در شهرستانها رصد کنیم متوجه می شویم اکثر آنها بهائی هستند و اندکی بچه های شیعه در این بخش فعالند.
این کارشناس ادامه داد: فردی بهائی بنام نیکی بزرگترین سرمایه دار بهائی ایران عینک ها و لنزها را از رژیم اشغالگر اسرائیل وارد و با کیفیت بالا و قیمت ارزان در اقصا نقاط کشور بفروش می رساند.
نویسنده کتاب «بهائیت در گذر زمان» گفت: ما باید این را به مسوولان گوشزد کنیم که نسبت به خرید از آنها تحریم صورت بگیرد و فرزندان شیعه که دارند در این شغل ها کار می کنند حمایت شوند و آسیب هایی هم دارد که باید این آسیب ها شناسایی شده واز بین برود.
اما چند نکته در رابطه با این مصاحبه می باید مورد توجه و دقت قرار گیرد :
اول اینکه ایشان از کدام امار و اطلاعات برخی از مشاغل را در تسخیر فرقه ضاله میداند ؟ توجه داشته باشیم که واژه تسخیر وزن خاص خود را دارد .
دوم اینکه ایا می میباید هر گونه بی مدیریتی و اهمال در جامعه را به یک فرقه در حال مرگ وصل کنیم و بدین ترتیب صورت مسئله که همان عدم توان مدیریت در سطوح مختلف اجرائی را با اینگونه تحلیها توجیه کنیم .
در مورد معماری اگر تصور این است که هر گونه بنائی که دارای اشکال زاویه دار است پس از یک الگوی فراماسونری الهام گرفته تحلیل کاملا اشتباه و غیر قابل قبول است . اگر اینطور باشد باید هیچ بنائی ساخته نشود . چون در شرایط فعلی بناهای ساختمانی دارای ارتفاع و زاویه های متقارن میباشند .
اما سخن پایانی اینکه نباید با برخی گفتار این ذهنیت را تقویت کرد که واقعا جریانی مثل بهائیت برای نظام ج.ا.ا میتواند یک تهدید باشد از نظر یک تحلیگر دارای اطلاع ، فرقه ها از هر دست میتواند برای جامعه یک آسیب باشد آنهم بسیار ضعیف . ما طوری صحبت نکنیم که این دستجات در حال فوت فکر کنند در بین نحله های مقابل نظام اسلامی دارای یک وزن قابل توجه هستنند .
معرفی کتاب قصه عجیب استعمار
بهائیت در ایران: عظمت و اقتدار هر ملتی در جهان، تنها به داشتن ذخائر مادی و منابع ثروت آنها نیست، بلکه بزرگترین نشانه عظمت و اقتدار ملتها علاوه بر اینها استقلال و آزادی آنها است و این موهبت استقلال و آزادی، یکی از نعمتهای بزرگ الهی است که خداوند متعال آن را به عموم مخلوقاتش خصوصا انسان مرحمت فرموده و این چنین مقرر داشته که کسی بنده دیگری جز خدا نباشد. در قرآن مجید سوره ممتحنه آیات اول و دوم کفار را بزرگترین دشمن استقلال و آزادی معرفی کرده است. دومین گروهی که دشمن استقلال و آزادی مسلمین هستند منافقین میباشند.
این کتاب عبرت انگیز ترجمه فارسی خاطرات و گزارشات همفر یکی از عوامل مهم ومعروف سیاست استعماری انگلستان در بیش از دو قرن پیش است که یک مجله فرانسوی آن را منتشر ساخته و ترجمه عربی آن در لبنان طبع و منتشر گردید. این کتاب همچنین شامل خاطرات کینیاز دالگورکی سفیر و جاسوس روسیه که بهائیت را در ایران پایه گذاری نمود می باشد.
گردآورنده این کتاب آقای محمد باقر حسینی زفرهای اصفهانی است. گزیده ای از این کتاب جهت بهره برداری در سایت قرار داده می شود.