مقالات بهائیت (3597)
بهائیت در ایران : نظریهپردازان فرقهی بهائیت ، در راستای توجیه عدم ختم نبوت بوسیلهی پیامبر اسلام و ادعای نبوت علیمحمد باب، عقیدهی شیعیان به موضوع امامت (با این ویژگی که نباید صاحب شریعت باشد و تنها در راه ترویج و اجرای آیات قرآن و فرائض اسلامی بکوشد) را مانعی بزرگ بر سر راه ادعای پیامبری پیشوایان خود دیدند.[1] از اینرو اعتقاد شیعیان به موضوع امامت (و امامی که صاحب شریعت نیست) را زیر سؤال برده و مدعی میشوند که در قرآن کریم؛ به کتاب الهی [هود/17] و پیامبر صاحب شریعت [بقره/124] نیز «امام» اطلاق شده است. لذا بهائیان از این گفتههای خود اینگونه نتیجه میگیرند: «قرآن مجید پیغمبر مستقل را امام خواند پس چگونه میگویند امام نمیتواند کتاب داشته باشد... پس معلوم شد امام میتواند کتاب داشته باشد و تشریع شریعت جدید نماید. زیرا (امام) به پیغمبران نیز اطلاق گردید».[2]
تأویل باطل ظهور حضرت مسیح به همراه امام زمان (عج)در بهائیت
نوشته شده توسط Super Userکوتاه خواندنی
بهائیت در ایران : مبلّغان بهائی با تأویل ( تفسیر برخلاف ) برخی روایات مهدویت، تلاش دارند تا سندی برای اثبات قائمیت علیمحمدباب بیابند. لذا روایاتی که ظهور حضرت عیسی (علیه السلام) را به همراه حضرت مهدی (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) معرفی میکند، را بر حسینعلی نوری تطبیق میدهند (1). این در حالیست که هیچکدام از مضامین روایت بر حسینعلی نوری و علیمحمدباب قابل تطبیق نیست.
بهائیت در ایران : کاظم رشتی مدعی است که اهلبیت (علیهم السلام) حامل ربوبیت الهی هستند. این در حالیست که صفات ذاتی خداوند، عین ذات اوست و نمیتوان آنها را به غیر نسبت داد. بعلاوه، ربوبیت و الوهیت ملازم هم هستند و هرکه ربّ باشد، إله و پرستیدنی است. بنابراین ادعای ربوبیت برای غیرخدا ممکن نیست. همچنین، این اعتقاد، چه تفاوتی با قول به تثلیث در مسیحیت دارد؟!
کوتاه و خواندنی
بهائیت در ایران : هرچند برخی از رهبران شیخیه پس از کاظم رشتی خود را مخالف سرسخت بابیت و بهائیت میدانند، اما آنچه مسلم و بدیهی است ، حکایت از آن دارد که این دو فرقهی نوظهور، مولود برخی آموزهها و تفکرات پیشوایان شیخیه هستند. چرا که پیشوایان فرقهی بابی و بهائی، با سوءاستفاده از برخی تفکرات شیخیه، مستمسکی برای خود دست و پا کرده و پیشوایان شیخی را مبشر خود دانستهاند.
بهائیت در ایران : این متن در کانال تلگرام سایت فرقه نیوز 2 بهمن 96 آمده :
بهائیت در ایران : شيخ احمد احسائي اگرچه معروف به زهد است و حاجي سبزواري در شأن او گفته است که علم او در مقابل علماي اصفهان نمودي نکرد ولي در زهد بي نظير بود.
فرقه ضاله بهائیت ، ازمنظر انحرافات عیان و پنهان ( بخش سوم )
نوشته شده توسط Super Userبهائیت در ایران : تحقیق پیرامون ظهور و بروز بهائیت توسط محققین و پژوهشگران بسیاری انجام گرلفته است مطلب ذیل نمونه ای از این تحقیقات بوده که توسط محقق گرامی کیوان گیتی نژاد ( حیدری ) انجام گرفته است بخش سوم این مطلب در اختیار کابران گرامی قرار داده میشود .
شیخاحمد احسایی صاحب مکتب شیخیه جاهلی که ادعای علم داشت !!!
نوشته شده توسط Super Userکوتاه خواندنی تصویر بازسازی شده شیخ
بهائیت در ایران : پیشوای مسلک شیخیه علومی فرای علوم اکتسابی متداول برای خود قائل بوده و همچنان که خود را در علومی نظیر کیمیا ماهر میدانست، این در حالیست که احسایی به هنگام عمل، برای اثبات مدعیات خود، به بهانههایی پوچ از زیر اثبات مدعیاتش شانه خالی کرده است.